240044

با راهبری ایمیدرو در حال انجام است؛

۹ عملیات اجرایی پروژه انتقال آب دریای عمان به استان شرقی

دنیای معدن- ایمیدرو اعلام‌کرد: با شروع عملیات اجرایی پروژه انتقال آب دریای عمان به استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، ۹ جبهه کاری همچون مسیرسازی و ساخت لوله‌های فولادی در حال انجام است.

به گزارش دنیای معدن از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در این زمینه مسیرسازی اجرای خط انتقال از محدوده مشهد تا تربت‌حیدریه (به طول ۱۲۳ کیلومتر) و مسیرسازی اجرای خط انتقال در منطقه سنگان خواف (به طول ۱۴۰ کیلومتر) در حال انجام است.

در این راستا عملیات ژئوتکنیک تونل «کامه» به طول یک‌هزار و ۸۰۰ متر در منطقه تربت حیدریه استان خراسان رضوی تکمیل شده است.

همچنین عملیات نقشه برداری از چابهار تا جنوب زاهدان، مسیر سازی اجرای خط انتقال حد فاصل شمال ایرانشهر تا زاهدان (به طول ۱۳۱ کیلومتر) و واگذاری بقیه آن تا خروجی تونل «جاوشیر» در قالب ۲۵ درصد به پیمانکار کنونی، از دیگر اقدامات در این پروژه است.

از سوی دیگر، ساخت لوله های فولادی برای انشعاب سنگان در فاز اجرا و مناقصه عملیات اجرایی لوله گذاری انشعاب سنگان نیز در مرحله برگزاری مناقصه است.

عملیات ژئوتکنیک تونل جاوشیر به طول هشت هزار و ۴۰۰ متر، ۲ «گمانه» از پنج گمانه در دست حفاری و عملیات نقشه برداری محدوده «بزمان» تا قائن، از دیگر جبهه‌های کاری این پروژه ملی است.

گمانه یا Borehole سوراخی است که توسط دستگاه حفاری با هدف انجام آزمایش خاک ، جاسازی مواد منفجره یا قرار دادن ابزار دقیق به کار می رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید