239960

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران:

سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد است

دنیای معدن- مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی کشور کمتر از یک درصد است که بخش عمده آن نیز متعلق به صنایع دفاعی است.

به گزارش دنیای معدن، "مجید وفایی فر" امروز سه‌شنبه در رویداد همرسانی توسعه بازار و تجاری سازی تولیدات شرکت‌های دانش بنیان زنجیره فرآوری مواد معدنی در محل ایمیدرو، افزود: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته همچون کره جنوبی سهم پژوهش و توسعه فناوری از تولید ناخالص داخلی این کشورها بین ۴.۵ تا پنج درصد است.

وی بر لزوم نگاه منطقه‌ای، ملی و فرامنطقه‌ای، همچنین جلوگیری از موازی‌کاری و اتلاف منابع در پژوهش‌ها تاکید کرد و گفت: رویکرد زیست بوم فناوری یکی از رویکردهای نوین برای اصلاح فرایندها و رفع چالش‌ها است.

وفایی فر با اشاره به بخش معدن، بر لزوم پژوهش‌های کاربردی در این بخش تاکید کرد و ادامه داد: هدف از پژوهش رسیدن به توسعه فناوری است.

وی به شکل گیری مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از ۱۸ سال پیش اشاره کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز از سال ۹۷ می‌توان به نقش آفرینی در فرآیند اکتشاف پهنه‌های اکتشافی ایمیدرو، ارائه خدمات به بخش خصوصی، توسعه پژوهش‌های کاربردی در حوزه فرآوری مواد معدنی و مطالعات بهینه سازی فراوری عناصر نادر خاکی و استراتژیک اشاره کرد.

 مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) باهدف شناسایی، جذب و حمایت از ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی، از طرح‌ها و کسب‌وکارهای نوآورانه و فناورانه این عرصه حمایت می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید