239270

جعفری در دیدار با نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ایمیدرو به دنبال اشتغالزایی با توسعه زیرساخت ها در استان کرمانشاه

دنیای معدن: وجیه اله جعفری در دیدار با نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هدف از توسعه زیرساخت های این استان را ایجاد اشتغال عنوان کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایمیدرو، وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست با محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به اشاره به تفاهم نامه بین ایمیدرو و استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم استان کرمانشاه به اشتغالزایی، به دنبال توسعه زیرساخت های این استان به منظور ایجاد اشتغال هستیم.

 

وی افزود: اگرچه ایجاد زیرساخت ها به تنهایی منجر به اشتغالزایی بالا نمی شود اما تقویت این بخش به منظور کمک به توسعه صنعتی استان ضروری بوده و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم خواهد کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: در حوزه فعالسازی معادن کوچک 2 بسته سرمایه گذاری در قالب 14 محدوده معدنی در شهرستانهای کرمانشاه، سنقر، کرندغرب و اسلام آباد غرب برای برگزاری مزایده های عمومی در حال آماده سازی است.

وی افزود: ایمیدرو در راستای جذب سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده در حوزه بیتومین در استان های کرمانشاه و ایلام، آگهی فراخوان خواهد داد.

جعفری خبر داد: همچنین در فاز دوم پتانسیل یابی معدنی در استان کرمانشاه 4 محدوده امیدبخش در شهرستان های پاوه، سنقر، هرسین و صحنه، شناسایی شده است.

عدالت در توزیع زیرساخت ها و اشتغال

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تشکر از اقدامات ایمیدرو برای پیگیری اجرای تفاهم نامه یادشده، تصریح کرد: نیازمند عدالت در توزیع زیرساخت ها، امکانات و اشتغال هستیم. کرمانشاه با بیشترین آمار بیکاری در کشور نیاز به توسعه زیرساخت ها و رشد نرخ اشتغال دارد.

وی یادآور شد: این استان دارای 370کیلومتر مرز بوده و بیشترین صادرات غیرنفتی کشور از مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین صورت می گیرد اما متاسفانه با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، همچنان از امکانات زیرساختی مناسب محروم بوده و بیشترین نرخ بیکاری کشور به این استان اختصاص دارد.

حمایت از 108 معدن در استان کرمانشاه

فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز در این نشست خاطر نشان کرد: تا سال 1399 این صندوق 108 معدن در استان کرمانشاه را مورد حمایت خود قرار داده است. از این میزان 35 معدن برای افزایش و توسعه بهره برداری و 73 معدن نیز برای اکتشافات تکمیلی خود از این صندوق تسهیلات دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه طی سال های 1400 و 1401 تنها 3 معدن برای استفاده از تسهیلات این صندوق مراجعه کرده اند که در حوزه های شن و ماسه، قیرطبیعی و سنگ لاشه فعالیت داشته اند.

دهقانی یادآور شد: با توجه به افزایش سرمایه این صندوق طی سال گذشته، فرصت مناسبی برای استفاده معدن داران در جهت توسعه فعالیت های خود فراهم شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید