239067

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حوزه معدن زنجان مشارکت می‌کند

دنیای معدن- رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدور) در ۲ سرفصل " اکتشاف و حوزه های زیرساختی" که انجام آن از توانایی بخش خصوصی خارج است، به صورت مستقیم کمک حال استان زنجان خواهد بود.

به گزارش دنیای معدن، مصطفی طاهری روز یکشنبه در دیدار با معاون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) و مدیران صنایع معدنی استان زنجان با اشاره به ارتقای فعالیت های معدنی در استان یکی از مشکلات این حوزه را بحث های اجتماعی آن عنوان کرد.

وی افزود: هر چند در حوزه معدن از سوی دست اندرکاران تلاش های زیادی می شود، اما ورود و اقدامات زیرساختی ایمیدور می تواند در این خصوص تسهیلگری کند.

طاهری با بیان اینکه وقتی مردم مشاهده کنند که به خاطر معدن، زیرساخت های مورد نیاز از قبیل آب و برق تامین شده است، وضعیتی بهتری بوجود می آید، اظهار داشت: طبق قانون، ایمیدور در بخش معدن نمی تواند سرمایه گذاری کند مگر آنکه سرمایه گذاری نیاز باشد و از سوی بخش خصوصی اعلام آمادگی انجام نگیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مقرر شد که کارهای مطالعاتی معادن توسط ایمیدور انجام و مزایده با مشارکت بخش خصوصی باشد، خاطرنشان کرد: در صورتی که سرمایه گذاری در حدی است که نیاز کشور را بخش خصوصی نمی تواند انجام دهد، در آن زمان ایمیدرو بصورت مستقیم یا غیرمستقیم در ۲ پروژه مصوب شده کار مطالعاتی را انجام داده و حضور می یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید