238787

ویدئو: بررسی عملکرد ایمیدرو در واگذاری معادن

حجم ویدیو: 46.05M | مدت زمان ویدیو: 00:34:45 دانلود ویدیو

دنیای معدن-محمدرضا کریمی معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی گفت: سازمان توسعه براساس بند (ت) ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید و همچنین مباحث مرتبط با آن در اصل ۴۴ قانون اساسی و بند‌هایی که در قوانین بودجه ذکر شده است، نسبت به واگذاری معادن و صنایع معدنی در قالب ۵ تیپ قراردادی اقدام کرده اند.

با حضور: محمدرضا کریمی معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و سعید صمدی دبیر انجمن ذغال سنگ ایران

 محمد رضا کریمی افزود: تیپ راهوری، تیپ سرمایه گذاری، تیپ استخراج و فروش، تیپ تشکیل شرکت مشترک براساس همان تبصره ۳ بند الف ماده ۳ اصل ۴۴ قانون اساسی و تأمین مواد اولیه یا تضمین محصول یا تضمین خرید محصولی که در آنجا اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: هر کدام از این روش ها، براساس نوع ماده معدنی، ارزش افزوده‌ای که بعد از آن می‌خواهد ایجاد شود، ذخایری که آنجا وجود دارد و حتی فناوری که مورد استفاده قرار می‌گیرد این تیپ‌های معدنی یا قراردادی, برای هر معدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی با بیان اینکه همه این واگذاری‌ها در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی اتفاق می‌افتد، گفت: همه بندها، قانونی دارند و براساس قوانین و تشریفات قانونی، این مسائل استفاده می‌شود و جزو مواردی هستند که می‌تواند در واگذاری‌ها اقدام شود.

کریمی ادامه داد: این روش‌ها مزیت‌هایی دارد که مقالات زیادی در سایت‌های مختلف و حتی مقالات جهانی در این رابطه نوشته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید