238356

فعال حوزه معدن: فاطمی امین قفل زده شده بر معادن کشور را گشود

دنیای معدن- فعال بخش خصوصی در حوزه معدن معتقد است که با روی کارآمدن فاطمی امین به عنوان وزیر صمت، قفل های زده شده بر معادن کشور گشوده شد و شاهد بالندگی این بخش در دولت سیزدهم خواهیم بود.

به گزارش دنیای معدن، اشکان صفری روز شنبه درباره عملکرد وزیر صمت دولت افزود: صنعت، معدن و تجارت در واقع سه وزارت خانه است که به درست یا غلط ذیل یک وزارت خانه تعریف شده اند؛ دکتر فاطمی امین در این مدت سعی کرده تا قفل های زده شده بر این سه بخش به ویژه معدن که ما حوزه تخصصی ما است، باز کند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد بحث استیضاح وزیر صمت بیشتر مربوط به حوزه خودرو باشد که در این باره نباید از یاد ببریم این مشکل بیش از ۴۰ سال است که وجود دارد و برای حل آن باید همین مقدار زمان صرف کرد گو اینکه با آمدن فاطمی امین اوضاع بهتر شده است.

صفری با بیان اینکه فاطمی امین حوزه معدن را فعال کرد دارد، گفت: در بحث معدن باید از شخص وزیر تشکر کرد چراکه در حوزه ماشین الات صنعتی و معدنی بسیار خوب عمل شد و توانست با تصمیماتی درست این حوزه را فعال کند.

به گفته این فعال حوزه معدن، در دوره گذشته افت محسوسی در واردات ماشین آلات معدنی و قطعات آن ایجاد کردند و به بهانه حمایت از تولید داخلی، حق تولید را فقط به یک شرکت خاص سپردند که می توان گفت با این تصمیم و با مونتاژکاری، تولید به تقریبا صفر رسید.

وی ادامه داد: این تصمیم اشتباه منجر به فرسودگی ماشین آلات معدنی شد به نحوی که عمر آنها تا ۳۰ سال هم رسید و علاوه بر آلودگی هوا، قیمت ماشین آلات کارکرده را هم تا چند برابر افزایش داد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان شن و ماسه تهران این را هم گفت: ۲۲ شهریور امسال حداقل ۵۰ درصد محدودیت ها با اصلاح بخشنامه انجام شد و واردات ماشین الات نو زیر پنج سال برای معدنی ها آزاد و در این بخش تحولی ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کار خوب دیگر وزیر صمت در حوزه معدن این بود که ظرفیت اسمی پروانه ها را به عنوان ملاک واردات ماشین آلات قرار داد و امروز هر معدن داری با پرداخت هزینه می تواند ماشین آلات ۵ ساله و ۱۰ ساله وارد کند که این نیز اتفاق مثبتی در فعال کردن معادن است.

به گزارش ایرنا، بررسی تقاضای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در اجرای ماده ۲۲۳ آئین نامه داخلی، در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید