238191

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

۵۰ معدن راکد گیلان احیا می شود

دنیای معدن- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به افزایش سهم معادن در اقتصاد ملی از برگزاری ۵۰ فقره مزایده معدنی مربوط به معادن راکد در استان خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، تیمور پورحیدری روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این واگذاری‌ها در راستای احیای معادن و بهره مندی از ظرفیت‌های موجود استان در پروژه های عمرانی انجام می شود، گفت: تکاپوی فعالیت های معدنی جهت جبران عقب ماندگی‌های حوزه معدن در اقتصاد ملی ضروری است و احیای معادن به سرعت بخشی در عمران و آبادانی کمک می کند.

وی لازمه واگذاری محدوده ها و طرح های اکتشافی را منوط به داشتن صلاحیت فنی و مالی مطلوب برنده مزایده عنوان و ذکر کرد: ارتقاء سهم معادن در تولید ناخالص داخلی کشور از برنامه‌های وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سطح کلان است و از این رو احیاء معادن راکد و محدوده‌های دارای ذخایر نیز دستور کار قرار گرفته است.

وی  اضافه کرد : از ابتدای دولت سیزدهم ۴۲ معدن در مرحله اول در فرایند مزایده قرار گرفت و در مرحله دوم ۵۰ محدوده معدنی دارای پتانسیل مناسب به مزایده گذاشته شد.

وی با بیان اینکه وزارت صمت در فصل پاییز امسال در سطح کشور بالغ بر پنج هزار و ۳۰۰ فقره مزایده معدنی برگزار می کند، گفت : اکتشافات معدنی از طریق هوایی و توسط تجهیزات پهپادی با هدف شناسایی دقیق معادن مطلوب در کشور انجام می شود که می تواند در میزان ثبت محدوده ذخایر کانسارهای معدنی بسیار تسهیل کننده باشد.

وی خاطر نشان کرد: اغلب برنامه های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت تحول‌بخش و آینده‌نگر هستند، استراتژی جدید این وزارتخانه دوری از امور روبنایی و انجام اقدامات کارشناسی ریشه ای و اصولی است که می تواند روند خدمات‌دهی به فعالان اقتصادی را شفاف و تسهیل کند تا تحولات بنیادین در حوزه تولید و تجارت را در پی داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید