238022

انتظار ۲۰ ساله معدن کاران نهبندان برای برقرسانی کی به پایان می رسد؟

دنیای معدن: شاهکوه نهبندان بزرگترین منطقه معدنی خراسان جنوبی است و انتقال برق به این معادن، مطالبه ۲۰ ساله معدن کاران است.

مسئولان استانی پارسال قول پیگیری جدی برای تکمیل مرحله یک انتقال برق به منطقه شاهکوه را دادند.

در مرحله یک خط انتقال برق معادن شاهکوه ۵۸ کیلومتر خط انتقال به همت شرکت ایمیدرو و پست ۱۳۲ کیلوولتی به همت شرکت برق به نمایندگی از وزارت نیرو احداث می شود.

با اجرای مرحله یک طرح برقرسانی به منطقه شاهکوه، برق پایدار ۵۰ معدن منطقه شاهکوه نهبندان تأمین می شود.

۴ مرداد بود که فرماندار نهبندان، آخر مهر امسال را تاریخ پایان مرحله نخست این طرح اعلام کرد.

علاوه بر آن ۲۵ مرداد آقای نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و ایمان طلب معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در ۲۲ شهریور نیز پایان مهر امسال را زمان تکمیل مرحله نخست طرح انتقال برق به معادن شاهکوه اعلام کرده بودند.

با توجه به اینکه در روز های پایانی مهر هستیم برای پیگیری پیشرفت این طرح و اطلاع از زمان تکمیل مرحله نخست این طرح با مدیر جنوب خراسان شرکت برق منطقه ای گفتگو کردیم.

خط انتقال برق به معادن شاهکوه تا پایان امسال تکمیل می شود

ابراهیم آبادی مدیر جنوب خراسان شرکت برق منطقه ای گفت: در منطقه نهبندان تعداد معادن بالا و پراکندگی زیاد است بنابراین طرح های انتقال برق بسیار زمان بر و هزینه بر است.

ابراهیم آبادی افزود: مرحله نخست طرح انتقال برق به معادن شاهکوه پیشرفت خوبی داشته است، اما نهایی شدن آن به انتهای مهر امسال نمی رسد و پیش بینی می شود تا پایان امسال این خط انتقال تکمیل شود.

او بیان کرد: اعتبار کم و پیگیری های ضعیف مدیریتی در دوره های قبل از جمله دلایل کندی روند پیشرفت این طرح بوده است.

مدیر جنوب خراسان شرکت برق منطقه ای تصریح کرد: با توجه به این که طرح انتقال برق به معادن شاهکوه نهبندان طرحی بزرگ است مدام در حال تغییر و به روز رسانی برای این طرح بودیم.

ابراهیم آبادی عنوان کرد: دکل ها در این منطقه نصب شده است و طبق برآورد ها پیش بینی می شود این طرح به طور کامل تا قبل از پیک سال آینده یعنی خرداد ماه به اتمام برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید