237881

بزرگترین معدن کرومیت کشور به مزایده گذاشته شد/ بازگشت به کار کارگران معدن فاریاب به زودی

دنیای معدن-مسلم مروجی گفت: در تاریخ ۱۷ مهر ماه شرکت معادن فاریاب در مزایده قرار گرفت و در حال حاضر در سامانه مناقصات و مزایدات است تا شرکت ها یا افرادی که توانمند هستند و توانایی فنی و مالی و اقتصادی را دارند در این مزایده شرکت کنند.

به گزارش دنیای معدن؛ مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صمت جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه مشکلات شرکت معدن کرومیت فاریاب منوجان گفت: بعد از تعطیلی شرکت جلسات متعددی در استان و کشور برای حل موضوع گرفته شد که شرکت وارد چرخه شود و فعالیتش را از سر بگیرد اما متاسفانه انجام نشد وعلیرغم جلسات متعددی که در استان و شورای تامین برگزار شد فعال سازی توسط بهره بردار انجام نشد.

 

وی افزود: نهایتاً موضوع تعطیلی معدن از طریق شورای عالی معادن پیگیری شد و با دستور رئیس جمهور برنامه ریزی برای واگذاری آن شروع شد؛ اما با توجه به اینکه یک معدن بعد از اینکه ابطال می شود، روند خاصی در برگزاری دارد این هماهنگی ها در استان صورت گرفت و خط قرمز همه آغاز به کار معدن و بازگشت کارگران بود.

 

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با بیان اینکه سرعت ابطال معدن در کشور بی نظیر بود توضیح داد: در تاریخ ۱۸ مرداد ماه این معدن ابطال شد و به ما ابلاغ شد و در تاریخ ۱۷ مهر ماه شرکت معادن فاریاب در مزایده قرار گرفت و در حال حاضر در سامانه مناقصات و مزایدات است تا شرکت ها یا افرادی که توانمند هستند و توانایی فنی و مالی و اقتصادی را دارند در این مزایده شرکت کنند و بر اساس چارچوب قانونی، شرکتی که شرایط لازم را داشته باشد انتخاب می شود و فعالیت معدن دوباره آغاز می شود و مشکلات کارگران حل خواهد شد.

 

مروجی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این معدن تقریبا بزرگترین معدن کرومیت کشور است و شرایط خوبی هم دارد از شرکت های بزرگی که در کشور هستند دعوت می کنیم در این مزایده شرکت کنند و در این منطقه سرمایه گذاری کنند و کارشان را پیش ببرند .

وی ادامه داد: تنها راه قانونی برای واگذاری معدن، مزایده است که ما و مسئولین استان به شرکت های بزرگ کشوری اعلام کردیم و صحبت کردیم و در حال پیگیری و رایزنی هستیم تا آن شرکتی که توانمند است و می تواند مسائل خاص آن منطقه را هم در نظر بگیرد وارد فعالیت شود و کارگران معدن همه مشغول به کار شوند و باعث شود که اشتغال بیشتری هم در آن منطقه ایجاد شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید