237799

جعفری در نشست با هیات امنای موسسه یونیدرو اعلام کرد:

یونیدرو نیاز به نگاه جدید برای افزایش اثرگذاری دارد

دنیای معدن: رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: یونیدرو برای اثرگذاری بیشتر برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، نیاز به نگاه جدید دارد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه ا... جعفری در هفتمین نشست هیات امنای یونیدرو (موسسه پژوهشی و آموزشی مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو) ضمن بیان این مطلب گفت: این موسسه از زمان تاسیس، اقدامات ارزشمندی همچون ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت، آموزش بخش خصوصی، برگزاری جشنواره اینوماین و ایجاد بستر برای ایده آفرینان حوزه معدن و صنایع معدنی، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها انجام داده است.

 

وی ادامه داد: ظرفیت این موسسه آموزشی و پژوهشی بالاست و باید با ایجاد همفکری و عارضه یابی شرایط، فضا را برای ایفای نقش بیشتر آن در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی فراهم کرد.

تعریف نقش های جدید برای یونیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت ایجاد بستری برای بازدید فارغ التحصیلان از معادن کشور برای آشنایی عملی، تصریح کرد: موسسه یونیدرو در این زمینه می تواند ایفای نقش کند و برای دانشجویان ترم آخر در فصول تابستان، دوره های آموزشی کاربردی در معادن برگزار کند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز کشور به تکنسین هایی در حوزه های مختلف معدنی، موسسه مذکور با برنامه ریزی های لازم می تواند در این زمینه گام بردارد. موضوع دیگر، برگزاری دوره های آموزشی برای مدیریت واحدهای معدنی و صنایع معدنی است که در صورت نیاز می توان از اساتید خارجی بهره برد.

اجرای 29 طرح پژوهشی توسط یونیدرو

امید اصغری، رئیس موسسه پژوهشی و آموزشی یونیدرو در نشست مذکور درباره عملکرد این موسسه از سال تاسیس (96) تاکنون، گفت: یونیدرو طی مدت یاد شده، 29 طرح به ارزش 18.6 میلیارد تومان را در حوزه پژوهشی و نیز 16 دوره آموزشی در بخش معدن و صنایع معدنی اجرایی کرده است.

وی افزود: بخشی از این طرح ها در زمینه طراحی مدلی برای شناسایی اولویت های مرتبط با ارتقای بهره وری تولید، هوشمندسازی معادن، اکتشاف منابع عمیق سنگ آهن و زون های آب های ژرف در محدوده سنگان، تهیه دستنامه (Handbook) فرآوری مواد معدنی و متالورژی به زبان فارسی و غیره است.

اصغری درباره برگزاری جشنواره اینوماین 4 اذغان کرد: در این جشنواره ها تلاش شده تا ایده های مرتبط با نوآوری را دریافت کنیم. ایده های استارتاپ های علاقه مند را به چرخه اکوسیستم نوآوری هدایت کنیم و آنها را با صنعت عجین کنیم.

وی ادامه داد: در اینوماین 4 قرار است برای بررسی ایرادات احتمالی، عارضه یابی صورت گیرد تا این جشنواره توانمندتر ظاهر شود.

در این نشست، «مهدی فکور ثقیه، معاون پژوهشی دانشگاه تهران»، «علی یاری، معاون مدیرکل پژوهش‌های کاربردی تهران»، «داریوش اسماعیلی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران»، «علی اصغر خدایاری، عضو هیات علمی دانشگاه تهران»، «شمس الدین سیاسی راد خبره، صنعت»، «امیر خرمی شاد، معاون برنامه ریزی و توانمندی ایمیدرو» و «غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو»، پیشنهادهایی برای توسعه این موسسه ارائه دادند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید