237379

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران:

ارزش ذخایر معدنی کشور افزون بر ۷۷۰ میلیارد دلار است

دنیای معدن- رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: ایران هفت درصد ذخایر معدنی جهان را در اختیار داشته و جزو ۱۴ کشور برتر جهان از نظر ذخایر معدنی است که ارزش ذخایر آن بیش از ۷۷۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

به گزارش دنیای معدن، "رضا بسطامی" امروز در جریان یازدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن ایران اظهار داشت: بخش معدن کشور همواره از جذابیت های لازم برای سرمایه گذاران برخوردار بوده اما با موانع نیز در این مسیر همراه بوده است سازمان نظام مهندسی معدن های کشور در تلاش است با توجه به ارتباطات گسترده با مسئولان دولتی و همچنین با فعالان بخش معدن و صنایع معدنی نسبت به شناسایی و رفع موانع اقدام کند.

بسطامی با بیان اینکه سابقه معدنکاری در کشورمان به ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد، ویژگی‌های معدنکاری را غیر قابل تجدید بودن ذخایر، ریسک بالای عملیات اکتشاف و ماهیت سخت و خشن این کار برشمرد.

وی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی معدن تشکلی است که امروز بیش از ۴۴ هزار عضو حقیقی و حقوقی در سرتاسر کشور دارد و تاکنون ۲۵ درصد این افراد موفق به دریافت پروانه اشتغال در رسته‌های مختلف شده اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران تاکید کرد: ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران معدن، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری و سرمایه‌پذیری، یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‌های معدنی کشور، جهت‌دهی سرمایه های داخلی و خارجی به بخش‌های معدن، انتقال دانش و فناوری نوین و همچنین ایجاد زمینه رقابت سازنده بین شرکت‌ها، از جمله اهداف برپایی یازدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید