237059

آنالیز عناصر کشف معادن را ممکن کرد

دنیای معدن: آنالیز عناصر فرآیندی است که کمک می‌کند تا در پروژه های اکتشاف و استخراج معادن، عملیات میدانی با دقت بیشتری انجام شود.

به گزارش دنیای معدن؛ مجتبی نیک زاد عضو هیات مدیره شرکت آریا شیمی شریف با اشاره به این که آنالیز عناصر کمک بسزایی به اکتشاف معادن می کند، گفت: آنالیز عناصر و مواد بیشتر در حوزه های معدنی و آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا تحقیقات، اکتشافات و حتی سلامت آب مورد سنجش قرار گیرد.

 تشخیص میزان عناصر در هر ماده معدنی

در آنالیز عناصر، میزان مواد تشکیل دهنده هر ماده‌ای مشخص می‌شود و کمک می‌کند تا پژوهشگران بتوانند در خصوص هر ماده‌ای تصمیمات لازم را بگیرند.

تشخیص فرمول‌ها نیز از طریق کاتالیز عناصر ممکن است و این آزمایش‌ها می تواند کمک کند تا اورانیوم، مس، نقره، روی و طلا در تحقیقات رصد شود.

در طول سال بین 10 تا 20 هزار نمونه آنالیز می شود که سبب شده تا نیاز به خارج از کشور از بین برود و شرکت ها در زمان کوتاه تری به نتایج خود برسند. تا پیش از این نمونه ها به کشورهای استرالیا و کانادا ارسال می‌شد که دیگر امروز نیازی به ارسال نمونه به خارج از کشور وجود ندارد.

 آنالیز ارزان‌تر در داخل کشور

این مدیر حوزه دانش بنیان افزود: آنالیز عناصر در داخل ایران یک پنجم آنالیز در خارج از کشور هزینه دارد اما از همان دقت برخوردار است. شرکت آریا شیمی شریف تاکنون موفق به ایجاد 10 فرصت شغلی به صورت مستقیم شده است که در صورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هم فرصت های شغلی بیشتری خلق می شود و هم صرفه جویی ارزی قابل توجهی در کشور رقم می‌خورد

 

دیدگاهتان را بنویسید