236908

دیدار معاون وزیر صمت با نماینده ولی فقیه در استان؛

راه اندازی معادن غیر فعال کهگیلویه و بویراحمد

دنیای معدن-جعفری گفت: طرح آمایش صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

به گزارش دنیای معدن، نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اما از نظر توسعه و اقتصادی استانی نو پایی هستیم گفت: در زمان رژیم پهلوی خدماتی به مناطق محروم داده نمی‌شد و همین امر موجب عقب ماندگی این استان شد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد یا تعطیل هستند یا از آن‌ها استفاده مناسبی نمی شود افزود: همین امر عقب افتادگی اقتصادی استان را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: طرح‌ها و معادنی در استان وجود دارد که نیاز به حمایت دارد و باید رسیدگی شود.

آیت الله حسینی با انتقاد از رواج خام فروشی در کشور از معاون وزیر خواست برای این معظل چاره اندیشی شود.

ریاست هیات عامل ایمیدرو نیز در این جلسه گفت: امید است بتوانیم با راه اندازی برخی طرح‌ها توسعه استان را رقم بزنیم.

جعفری با تاکید بر اینکه وزارت صمت در حوزه معادن نگاه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد دارد افزود: همه ما دنبال این هستیم که معادن تعطیل در استان ها راه اندازی شود.

وی با انتقاد از کمرنگ بودن بخش خصوصی در زمینه فعالیت معادن استان ادامه داد: این نگاه باید تغییر کند.

جعفری گفت: باید زیر ساخت‌های اقتصادی مهیا شود؛ چرا که اگر سرمایه گذار می‌خواهیم باید زیر ساخت مناسبی برای فعالیت او فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: قرار است طرح آمایش صنعتی با تقویت شهرستان‌های کمتر توسعه یافته، حمایت از مناطق محروم و ایجاد اشتغال، راه اندازی شود و با عملی کردن این طرح، کمک بزرگی به استان می‌شود.

معاون وزیر صمت به فسفات چرام نیز اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری برای فعال شدن این معدن پیدا شده و قرار است با حمایت های وزارت صمت این طرح رونق یابد..

وی ادامه داد: پانزده منطقه در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده و قرار است کار اکتشافی درآن انجام شود.

جعفری با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی صادرات غیر نفتی در کشور گفت: امسال در زمینه صادرات غیر نفتی ۳۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور داشتیم.

معاون وزیر صمت خطاب به نماینده ولی فقیه در استان که موضوع خام فروشی را عنوان کرد هم یادآور شد: تلاش شده خام فروشی به کمترین میزان برسد به صورت فرآوری و یا نیمه خام تبدیل شود و نسبت به سالهای قبل کمتر شده است.

ریاست هیات عامل ایمیدرو گفت: همچنین با راه اندازی کارخانه های فرآوری در کشور تلاش شده خام فروشی کاهش یاید و این مهم ادامه دارد.

معاون اقتصادی استاندار هم گفت: کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد منابع آبی کشور را تامین می کند و ۳۰ درصد گاز و نفت کشور را دارا است اما نسبت به فعل کردن این نعمت عقب هستیم و جای کار دارد.

عسکری افزود: قرار است با حضور معاون وزیر و تیم همراه از معادن استان طی دو روز بازدید و برای شکوفایی این معادن راهکار‌های مناسب ارائه شود.

خبر درحال تکمیل است...

 

دیدگاهتان را بنویسید