236898

امام جمعه یزد: بهره برداری از معادن استان یزد سامان داده شود

دنیای معدن: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برای یک بار هم که شده معادن استان یزد سامان یابد و از قبل معادن موجود در استان، منابع تأمین آب، توسعه خطوط ریلی، جاده ها، آزادراه ها و زیرساخت ها تامین شود.

به گزارش دنیای معدن ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان در بخش های مختلف تولیدی، معدنی و صنعتی با تأکید بر اینکه معادن و بهره برداری از آن ها در استان یزد باید سامان یابد اظهار داشت: بیش از 400 معدن در استان یزد سالانه حدود 70 تا 80 هزار میلیارد تومان پول از معادن استان استخراج می کنند، معادنی که از دست ما می رود و روزی این ذخایر تمام می شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه چرا نباید برخی از معادن به دلیل قرارگیری در مناطق محروم مالیات خود را پرداخت نکنند افزود: اصلا به جا نیست مردمی که کارگر و ناتوان در پرداخت مالیات هستند مالیات خود می دهند اما معادن بزرگ بنا به قرارگیری در بخش محروم مالیات خود را ندهند این اصلا درست نیست و به خروج منطقه از محرومیت کمک نخواهد کرد.

ناصری با اشاره به اینکه معادن به عنوان انفال در کشور است تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد به پرداخت خمس درآمدهای حاصل از آن توجه نمی شود و این موضوع مهم و قابل توجه دینی و شرعی است.

وی گلایه از اینکه ما در استان یزد آب مناسب، جاده های ایمن، خط ریلی پیشرفته و مناسب نداریم گفت: متأسفانه در حال حاضر زیرساخت هایی برای آینده ایجاد و در نظر گرفته نمی شود که باید برای استان فکری شود و از قبل معادن موجود در استان به مسائل تأمین آب، توسعه خطوط ریلی، جاده ها، آزادراه ها و زیر ساخت ها پرداخته شود.

درخواست از ایران برای سرمایه گذاری در استخراج معادن ولایت «کنر» معادن وزیر بهداشت: تولید علم و مرجعیت نماد قدرت کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تصریح کرد: در ارتباط با صنعت باید به دانش بنیان ها روی آورده و توجه داشته باشیم، سه بخش باید فعال شوند، یک گروه یاب، یک گروه نیرو نگه دار و کارفرمایان نیرویی داشته باشیم که در این روند دانشجویان مورد نیاز تربیت شده، نیروهایی داشته باشیم که با نگهداری و تامین شغل شده و از خروج نخبگان جلوگیری کنند و آن ها را به بخش صنعت وارد کنند و در کارخانجات صنعتی30 نیروی ماهر دانش بنیان حضور داشته باشد و با تأمین وسایل قطعه سازی و اقدامات دیگر در کارخانه در ظرف مدت کوتاهی کارخانه خودکفا شود.

ناصری همچنین ادامه داد: صنایع نساجی در استان یزد از بین رفته است، تولید پوشاک معقوله بسیار لازم و ضروری است و در سال میلیون ها قطعه لباس نیاز جامعه است که اگر به صنعت نساجی و پوشاک توجه شود می توان اقدام جدی در زمینه اقتصادی داشته و 12 هزار میلیارد گردش مالی به استان بازگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید