236870

واحد اکتشاف و استخراج کنسانتره آهن در مروست بهره برداری رسید

دنیای معدن: واحد اکتشاف، استخراج و فرآوری کنسانتره آهن در شهرستان مهریز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش دنیای معدن، سیدرضا فاطمی امین صبح امروز در ابتدای سفر خود به استان یزد به منظور بهره برداری از واحد اکتشاف، استخراج و فرآوری کنسانتره آهن در شهرستان مهریز حضور یافت.

واحد اکتشاف، استخراج و فرآوری کنسانتره آهن با سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی بخش خصوصی آغاز به کار کرده و برای 200 نفر اشتغالزایی داشته است.

سرمایه گذاران دلسوز در یزد حمایت شوند

در این مراسم نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز خاتم و مروست در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاران معدودی در مناطق محروم استان یزد سرمایه گذاری کرده اند که این افراد دلسوز باید حمایت شوند تا دست مردم را بگیرند.

محمدرضا صباغیان اظهار داشت: شش شهرستان حوزه انتخابیه اینجانب با کمبودها و محرومیت های مواجه است در حالی که با محدودیت های زیادی روبه رو است ظرفیت هایی بی نظیری بلا استفاده ای دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این کمبودها منجر به مهاجرت مردم این مناطق شده است خاطرنشان کرد: هستند سرمایه گذارانی که با دلسوزی و مسئولیت پذیری خود اقدام به سرمایه گذاری در منطقه کردند که باید از آنها به طور جدی حمایت شود. اگر مسئولان دست سرمایه گذاران را بگیرند و از آنها حمایت کنند، در واقع دست مردم را گرفتند.

صباغیان گفت: تأمین زیرساخت ها از جمله مسئله آب، خط گازرسانی و تکمیل امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم استان یزد از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا مناطق از محرومیت خارج شوند.

وی تاکید کرد: تاکنون سرمایه گذاران ضمن توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی به توسعه و آبادی بخش های مختلف شهرستان زمینه های بهداشتی، درمانی، آبرسانی و زیرساختی پرداخته و آماده خدمت رسانی به مردم بودند اما به دلیل کمبود امکانات بسیاری از مردم محل سکونت خود را ترک کردند که اگر سرمایه گذاران دلسوز حمایت شوند این گونه مهاجرت مردم کاهش خواهد یافت.

همچنین امروز وزیر صمت امروز به همراه استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستانی از چهار واحد صنعتی و معدنی شهرستان های مروست، مهریز، میبد، اردکان و یزد بازدید می کند.

بهره برداری از واحد تولید آهک با اشتغالزایی 60 نفر در خرانق، همچنین یک واحد تولید کاشی و سرامیک در میبد با اشتغالزایی 200 نفر، واحد تولیدکننده گرانول پلیمری با اشتغالزایی 40 نفر در شهرک صنعتی یزد از دیگر برنامه های سفر وزیر صنت به استان یزد است.

مرکز داده های دادگستری استان مرکزی با حضور معاون قوه قضائیه افتتاح شدافتتاح دو کارخانه پرس شاپ قطعات بدنه خودرو و خط تولید سرسیلندر در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بمبا افتتاح طرح غدیر2 حجم آب شرب خوزستان به 20 مترمربع در ثانیه رسید/ مشکل آب اهواز برای دو دهه آینده حل شد

 

دیدگاهتان را بنویسید