236743

کسب رتبه A مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در آنالیز /حضور مرکز تحقیقات در مقایسات بین المللی آزمایشگاهی شرکت GEOSTATE استرالیا

دنیای معدن: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با حضور در مقایسات بین آزمایشگاهی بین المللی شرکت GEOSTATE استرالیا، رتبه A در بخش آنالیز خاک جامد را کسب کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایمیدرو، مجید وفایی فرد مدیر مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: در راستای کنترل نتایج آزمون و ارزیابی فنی، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران سالانه یک تا دوبار در مقایسات بین المللی بین آزمایشگاهی حضور می یابد.

به گفته وی، حضور در این مقایسات جهت اطمینان از دقت و صحت نتایج آزمون و تحقق الزامات استاندار 17025 ISO/IEC است.

وفایی فرد تصریح کرد: با بررسی نتایج فنی و دریافت تحلیل نتایج، هر آزمایشگاه وضعیت خود را ارزیابی کرده و نسبت به استراتژی و تکمیل و اصلاح فرآیندهای خود برنامه ریزی می کند.

وی ادامه داد: در این مرحله ارزیابی، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در آنالیز عناصر نمونه های مختلف معدنی در حوزه های طلا، سنگ آهن، سرب و روی و مس شرکت کرد که دقت و صحت نتایج به دست آمده در وضعیت مناسبی قرار دارد.

شرکت GEOSTATE استرالیا به عنوان یک نهاد بین المللی و بی طرف و متخصص برگزاری این دوره ها در حوزه معدن و صنایع معدنی است. جدیدترین دوره این مقایسات در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد که 150 آزمایشگاه از سراسر جهان از جمله مرکز تحقیقات در آن حضور یافتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید