236619

طرح تهیه نقشه های زمین شناسی در کردستان پیشرفت ۶۰ درصدی دارد

دنیای معدن- مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی کردستان گفت: در قالب طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف معادن کشور تهیه نقشه های زمین شناسی در این استان بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش دنیای معدن، مهدی مرادی روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در راستای طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف معادن کشور بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مربع مساحت کردستان را زیر پوشش مطالعات زمین شناسی در مقیاس یک پنجاه هزارم قرار داده شد و لایه های زمین شناسی، اکتشافات چکشی و لایه اکتشافات ژئوشیمیایی در حال انجام و تهیه است و هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اهداف و برنامه های خود را در قالب طرح تحول در استان های مختلف اجرا می کند و بعد از بیرجند که به صورت پایلوت اجرا شد، استان کردستان نخستین استان کشور است که این طرح از ابتدای سال جاری درآن آغاز شده و در حال اجرا است.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی کردستان به اهداف و مزایای انجام طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف معادن اشاره کرد و گفت: علاوه بر کاهش هزینه ها یکی از اهداف این طرح انتقال تجربه از کارشناسان با تجربه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به کارشناسان جوان و تربیت نیروهای جوان بومی است.

مرادی یادآور شد: همچنین کارگاه آموزشی روش های نوین تهیه نقشه های ژئوشیمی و اقتصادی بر مبنای استاندارد مقیاس یک پنجاه هزارم به صورت تئوری و بازدید صحرایی در سنندج آغاز به کار کرده و طی ۹ روز در سه شهرستان سنندج، سقز و مهاباد ادامه دارد.

تولید اطلاعات پایه زمین شناسی در کردستان از ۱۷ اردیبهشت آغاز و طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور روز سه شنبه ۱۰ خرداد سال جاری با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمع دیگری از مسوولان کشوری و استانی در سنندج افتتاح شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید