236610

همزمان با سومین روز از هفته دولت با حضور معاون رییس جمهور انجام شد؛

آغاز رسمی فاز سوم طرح ساماندهی پساب بندرعباس و انتقال آن به صنایع مولد/راهبری ایمیدرو در ساماندهی پساب شهری بندرعباس

دنیای معدن: فاز سوم طرح بزرگ ساماندهی پساب تصفیه خانه شهر بندرعباس و انتقال آن به صنایع مولد غرب استان هرمزگان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به طور رسمی آغاز شد. راهبری این پروژه بر عهده ایمیدرو است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از  ایمیدرو، شهروز شجاعی، مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس امروز در مراسم آغاز رسمی فاز سوم طرح بزرگ ساماندهی پساب تصفیه خانه شهر بندرعباس و انتقال آن به صنایع مولد غرب استان هرمزگان گفت: این طرح اکنون 14 درصد پیشرفت دارد.

 

وی افزود: در فاز نخست، طرح و عملیات تکمیل مخزن 10 هزار متر مکعبی و احداث ایستگاه پمپاژ انتقال پساب به پیشرفت فیزکی 93 درصدی رسیده است. همه تلاشمان تکمیل فازهای تعیین شده با بهترین بهره وری و کیفیت در زمان مقرر است. مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس با اشاره به پیشرفت 10 درصدی فاز دوم طرح بزرگ انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب بندرعباس، گفت: اعتبار این پروژه حدود 9 هزار میلیارد ریال است که طبق برآورد مشاور، 18 ماه زمان لازم است تا پروژه به بهره برداری برسد.

 

وی افزود: در فاز سوم طرح مذکور، ۲۲ کیلومتر خط انتقال پساب فولادی در اقطار ۹۰۰ و ۶۰۰ میلی‌متری با اعتباری حدود ۲۵۰۰ میلیارد ریال است.

 

وی ادامه داد: تامین و خرید لوله 91 درصد پیشرفت دارد و اجرای آن با حدود 10 درصد پیشرفت فیزکی در حال اجراست.

 

آغاز فروش رسمی پساب با انعقاد 2 قرارداد

 

شجاعی با اشاره به انعقاد قرارداد فروش پساب تصفیه شده به صنایع غرب بندرعباس، گفت: با انعقاد 2 قرارداد خرید آب با شرکت صنایع معدنی و فلزی ستاره سیمین هرمز و فولاد هرمزگان جنوب طی امروز، به طور رسمی، فروش پساب تصفیه شده به صنایع مولد آغاز می شود.

 

نقش ویژه و تعیین کننده مهندس جعفری در اجرای طرح

 

شجاعی خاطرنشان کرد: مهندس جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو، نقش ویژه و تعیین کننده ای در تحقق آرزوی بزرگ مردم بندرعباس و استان هرمزگان به رفع مشکل بوی نامطبوع و تامین آب صنایع ایفا کرد. همچنین مسئولان منطقه ای از جمله استاندار هرمزگان و سهامداران نیز در این مسیر همگام و همراه بوده اند. طرح بزرگ ساماندهی پساب تصفیه خانه شهر بندرعباس و انتقال آن به صنایع مولد غرب استان هرمزگان با راهبری ایمیدرو و ۸ سهامدار دیگر (در قالب شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس ) در حال اجراست. بنا به این گزارش، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مهدی یوسفی، استاندار هرمزگان، نماینده ایمیدرو و جمعی از مسئولان منطقه در مراسم یاد شده حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید