236404

توسعه معادن کرمان با جدیدت پیگیری شود

دنیای معدن - استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت بالای معادن استان گفت: باید توسعه و افزایش بهره وری معادن کرمان به سرعت انجام شود.

به گزارش دنیای معدن، محمد مهدی فداکار ظهر شنبه در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهارداشت: استان کرمان به بهشت معادن شهرت دارد و این معادن باید ضمن فعال شدن از بهره وری مناسب نیز برخوردار باشند و موجب توسعه استان شوند.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در سفر استانی گفت: توسعه اقتصاد معادن از اولویت های استان است هم اکنون استان معادن بهره ای نمی برد.

وی افزود: خام فروشی و عدم بازگشت حقوق دولتی معادن به استان کرمان از مشکلات جدی کنونی است که باید برای رفع این مشکلات تلاش کرد.

استاندار کرمان بیان کرد: ۲۷ هزار میلیارد تومان که معادل ۶۵ درصدی حقوق دولتی کشور است از حوزه معادن کرمان پرداخت می شود و طبق تاکید دولت باید ۱۵ درصد از این حقوق به کرمان برگردد که به دلیل مشکلاتی که وجود دارد هم اکنون فقط ۲ درصد برگشت داده می شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید صنایع وابسته در کرمان توسعه یابد گفت: هم اکنون فقط برداشت می کنیم و هیچ آورده ای برای استان وجود ندارد و باید از خام فروشی جلوگیری شود که در این زمینه برنامه ریزی مدون نیاز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید