235953

خام فروشی بلای جان معادن بردسکن است

دنیای معدن: فرماندار بردسکن خام فروشی را بلای جان معادن این شهرستان دانست.

به گزارش دنیای معدن، علی دهقان زاده با تاکید بر ضرورت فرآوری مواد معدنی در بردسکن، افزود: باوجود اینکه بردسکن در حوزه معادن رتبه دوم و در کانی مس جایگاه اول را در خراسان رضوی دارد، اما هنوز از برخی مسائل در شهرستان مغفول مانده است.

وی در همین خصوص اظهار کرد: اگر فرآوری مواد معدنی در منطقه انجام شود شکوفایی اقتصادی را در شهرستان شاهد خواهیم بود.

فرماندار بردسکن بیان کرد: هرچند معادن منطقه بیشترین سهم در زمینه اشتغال زایی را دارند اما با سرمایه گذاری بر روی معادن این منطقه می توان اشتغال و تولید را رونق بیشتری داد.

وی تاکید کرد: مدیران معادن منطقه باید به دنبال فرآوری ماده معدنی باشند و اجازه ندهند مواد معدنی به صورت خام از منطقه خارج شود.

دهقان زاده با اعلام اینکه بردسکن با داشتن ذخائر خدادادی در عرصه مس یکی از مناطق مهم کشور برای سرمایه گذاری در این حوزه است، تصریح کرد: زمینه سرمایه گذاری در شهرستان برای همه سرمایه گذاران فراهم است و در کمترین زمان ممکن تمهید درخواست های سرمایه گذاران در شهرستان انجام می شود.

وی گفت: باید تلاش شود تا معادن منطقه زنجیره تولید باشند و از صفر تا صد فعالیت اقتصادی خود را در کنار معدن داشته باشند.

فرماندار بردسکن بیان کرد: شهرستان بردسکن ظرفیت های عظیم و منحصر به فردی در بخش معادن دارد و به عنوان یکی از مستعدترین مناطق معدنی خراسان رضوی به شمار می رود.

وی یادآور شد: در حال حاضر در این شهرستان ۱۲ معدن فعال وجود دارد که در حوزه مس، طلا و سنگ آهن فعالیت می کنند که با به کارگیری بیش از ۳۰۰۰ نفر بیشترین اشتغال زایی شهرستان را به خود اختصاص داده اند.

دهقان زاده با اظهار تاسف از اینکه از این ظرفیت برای دستیابی به توسعه پایدار منطقه غفلت شده است، گفت: فعالیت معادن موجب کاهش نرخ بیکاری در بردسکن شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید