235347

ذخایر معدنی اردبیل اسباب توسعه و تحول‌آفرین خواهد بود

دنیای معدن: استاندار اردبیل گفت: ذخایر معدنی شمال و جنوب استان زمینه توسعه همه‌جانبه و اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش دنیای معدن، سید حامد عاملی در سفر روز گذشته خود به مشکین شهر در مراسم اعطای پروانه بهره‌برداری معدن صاحب دیوان مشگین‌شهر اظهار کرد: روز مبارکی در آستانه عید ولایت و امامت است چرا که با بهره‌برداری از معادن مس مشگین‌شهر، اردبیل در ردیف استان‌های معدنی کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در مشگین‌شهر ظرفیت‌های معدنی مس، مولیبدن و طلا به شکل مطلوب و مناسب شناسایی و ارزیابی شده و بعد از یک دهه گمانه‌زنی‌ها و بررسی‌های کارشناسی بالاخره امروز نتیجه و ثمره این تلاش‌ها را در صدور پروانه بهره‌برداری معدن صاحب دیوان شاهد هستیم.

استاندار اردبیل تردید به وجود آمده را در ارزیابی ذخایر معدنی استان در ابعاد مختلف یادآور شد و گفت: امروز به دور از هرگونه فرضیه، معدن مس مشگین‌شهر به مرحله بهره‌برداری رسیده و امیدواریم تا یک سال آینده کارخانه کنسانتره و فرآوری محصولات معدنی نیز اجرایی و عملیاتی شود.

عاملی این اقدام را حرکتی مبارک در مسیر توسعه اقتصادی و اشتغال‌آفرینی توصیف کرد و افزود: این حرکت زمینه‌ساز تولید ثروت در استان خواهد بود تا شمال و جنوب این استان در مسیر جهش اقتصادی خود بتوانند از این ظرفیت بهره بگیرند.

وی به دیدار اخیر با وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و ادامه داد: در این دیدار سعی شد تا ذخایر معدنی جنوب استان به ویژه خلخال نیز مورد رصد و پایش قرار گیرد تا امکان اکتشاف از بلوک‌ها و پهنه‌های معدنی خلخال و واگذاری آن به سرمایه‌گذاران انجام شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در خلخال ظرفیت‌های خوبی برای معادن مس و سنگ آهن وجود دارد و ما باید از این ظرفیت و توان بیشتر استفاده کرده و زنجیره تولید و صنایع معدنی را ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: این حرکت نه تنها به اشتغال و تولید ثروت و تحول اقتصادی منجر خواهد شد بلکه زنجیره تولید و صادرات را نیز مهیا خواهد کرد.

استاندار اردبیل به تأمین زیرساخت‌ها برای احداث کارخانه کنسانتره مس اشاره کرد و ادامه داد: تولید برق با ظرفیت 18 مگاوات و تدارک راه دسترسی مناسب انجام شده و تلاش بر این است تا با توسعه چهار خطه اردبیل – مشگین‌شهر و سایر مناطق از این قابلیت‌ها بیشتر استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید