234744

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت و مجلس موانع اشتغال را برطرف کنند

دنیای معدن- رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لازم نیست دولت اشتغال ایجاد بکند، بلکه دولت و مجلس موانع اشتغال را رفع کنند و یاری مردم می تواند بعد نظارتی مجلس را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار دنیای معدن، مجتبی توانگر روز یکشنبه در آیین افتتاحیه ی مجموعه های نوآوری و صنایع خلاق آمپر و نوین ارزش گفت: تلاش می شود در چارچوب قانون دخالت دولت در نهادهای حاکمیتی را کمتر کنیم  و در عین حال نسبت به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اقدام شود.

وی یاداور شد: ۶۰ نفر ار تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمتر از ۴۵ سال دارند و این امر بمنزله فرصتی است که از آن به عنوان گوش شنوای مجلس یاد کنیم.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: واقعیت اینکه مجلس در بستر قانون ریل گذاری لازم را انجام داده و اکنون دولت باید قطار را روی ریل قرار دهد تا به سهولت پیش رود.

همچنین علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این آیین گفت: حرکت شرکت های دانش بنیان به سمت حوزه های مشارکت مورد استقبال است ، زیرا باید در اندازه های جهانی در کشور فعالیت شود و موجبات ارتقای سطح عملکرد ها را فراهم کنیم ، در غیر اینصورت به رشد لازم نخواهیم رسید.

IMG-20220626-WA0030

وی افزود: مجموعه های دانش بنیان،  حوزه های مشترک را باید به اشتراک بگذارند و گروه های بزرگ را بوجود آورند و امروز در گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش ، ادغام مجموعه های نوآوری و صنایع خلاق آمپر و نوین ارزش شکل گرفته که یک حرکت مهم پایه ای است.

آقا محمدی گفت: انتظار می رود دیگر مجموعه ها نیز از این اقدام الگو بگیرند و ادغام را پیاده کنند تا ضمن پرهیز از کارهای تکراری ، شرکت های بزرگ شکل بگیرد.

گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش از حدود ۱۴ سال قیل شروع به فعالیت کرده و در زمینه های مختلف بویژه معادن و صنایع معدنی مشغول است.

این مجموعه ۱۰۰ درصد خصوصی در حال اجرا و بهره برداری از پروزه های بزرگ در زنجیره فولاد است.

IMG-20220626-WA0023

دیدگاهتان را بنویسید