233909

مدیرعامل شرکت هیمکو:

توسعه ریلی و بندری، عامل ارتقا و پیشرفت سریع اقتصادی کشور است

دنیای معدن: مهندس محسن نادری در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته ضمن قدردانی از برگزاری این رویداد در تشریح فعالیت‌های شرکت هیمکو گفت: شرکت مدیریت بین‌المللی همراه به منظور پاسخ به نیازهای حوزه معدن در حوزه حمل و نقل ترکیبی و با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی تاسیس شد و در حال حاضر مجری پروژه‌های ملی مختلفی در این حوزه است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از  روابط عمومی شرکت هیمکو، مدیرعامل هیمکو از اجرای طرح بزرگ احداث اسکله و پایانه مکانیزه تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی در بندر شهید رجایی به عنوان یکی از ماموریت‌های ملی این شرکت نام برد و اظهار داشت: در این طرح علاوه بر تخلیه و بارگیری، ظرفیت بزرگی هم در حوزه انبارش درنظر گرفته شده است و در حال حاضر فاز مطالعاتی پروژه به پایان رسیده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بر اساس توضیحات مهندس نادری، جذب سرمایه خارجی در کنار سرمایه گذاری داخلی استفاده از آخرین دستاوردهای فنی و علمی، استفاده از نیروهای متخصص و همچنین رعایت استانداردهای بین المللی در بخش‌های مختلف فنی زیست محیطی و... از جمله مواردی است که در این پروژه بر آن تاکید شده است.

مدیرعامل هیمکو در بخش دیگر صحبت‌های خود به ضعف ها و چالش های موجود در این حوزه اشاره کرد و با انتقاد از عدم توجه کافی به بخش حمل و نقل ریلی، آن را یکی از دلایل افزایش هزینه های اقتصادی در کشور دانست و  تصریح کرد: اهمیت حوزه معدن در اقتصاد کشور تا حدی است که مقام معظم رهبری آن را بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی معرفی دانستند؛ اما برای تحقق اهداف معدنی و توسعه بخش معدن کشور باید زیرساخت‌های آن فراهم شود که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش ها در بخش زیرساخت‌های لجستیکی است.

وی  اجرای طرح های توسعه ای در بخش لجستیک و به ویژه حمل و نقل ریلی و بندری را کند و نامناسب توصیف کرد ورا ضامن پیشرفت سریعتر اقتصادی کشور دانست  .

مهندس نادری در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به حل چالش‌های موجود، ارتقاء و بهبود شبکه حمل و نقل ریلی کشور به ویژه در بخش صنعت، برگزاری چنین رویدادهایی را بستری مناسب برای هم‌اندیشی فعالان این حوزه، معرفی دستاوردهای داخلی، تعامل بخش دولتی و خصوصی و فرصتی برای گفتمان با سیاستگذاران و مسئولان دولتی دانست و گفت: نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته از سطح علمی و فنی بالایی برخوردار بود و شرکت‌های داخلی و خارجی معتبری در آن شرکت دارند که فرصتی برای اشتراک‌گذاری تجارب و توان شرکت‌ها و همچنین ایجاد رقابت و در نهایت پیشرفت در حوزه حمل و نقل ریلی کشور شود.

گفتنی است شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده، ریل، دریا (هیمکو) یک شرکت تخصصی در حوزه لجستیکی معدن  است که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی شامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ، شرکت سنگ آهن گهر زمین ماموریت‌های مختلفی را در حوزه حمل و  نقل از جمله تکمیل ناوگان ریلی و سرمایه گذاری و ایجاد پایانه و اسکله مکانیزه تخلیه و بارگیری مواد معدنی و فلزی در دست اجرا دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید