233013

ارزآوری و اشتغالزایی در نیمروز قطب معدنی شرق کشور

دنیای معدن: بخش جذاب معدن در نیمروز به عنوان یک سرمایه گذاری درازمدت می تواند جذب کننده سرمایه ها به بخش تولید و محرک اشتغالزایی در استان سیستان و بلوچستان، شود.

به گزارش دنیای معدن، همکارمان گزارشی از یک کارخانه ی معدنی در نیمروز تهیه کرده که سودآوری چشمگیری برای سرمایه گذار داشته است .

 

 هرمزی کارآفرین نیمروزی توانسته با تولید روزانه بیش از۱۵۰ مترمربع  انواع سنگ   تولید کند.

علی هرمزی مدیر شرکت  سنگ زرین زاریس سیستان گفت  : سنگ های استفاده شده در این کارخانه از معادن بندان که در ۹۰ کیلومتری این شهرستان واقع شده استخراج میشود که پس از استخراج برای برش کاری و فراوری در اندازه های مختلف تولید و در اختیار  خریداران قرار میگیرد.

وی افزود : این در حالی است که همین سنگها قبلا به استان اصفهان رفته وبعد از برش و فراویی شدن با هزینه های بسیار زیاد به این استان ارسال  تا به دست مشتری برسد.

 

هرمزی در ادامه افزود : در حال حاضر با افزایش خط تولید این کارخانه  تعداد کارگران این کار نیز افزایش یافته به طوری که ۱۲۰ نفر در دوشیفت کاری در ابن کارخانه مشغول به کار هستند.

 

مدیر کارخانه سنگ زرین زاریس سیستان گفت : این کارخانه اولین کارخانه سنگ بری از نوع نرم بر در استان است که انواع سنگ را تولید میکند که در صورت حمایت بانک های عامل  جوانان بیشتری مشغول به کار خواهند شد.

 

راهداری فرماندار نیمروز گفت: شهرستان نیمروز  دارای معادن بسیار ارزشمندی است به طوری که ۴ معدن خوب در آن واقع شده معدن آنتی معان ، معدن مس ، معدن طلا، ومعادن شن وماسه . که ۷۵ درصد معادن شن وماسه از این حوزه استخراج میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید