232333

راهکار جذب سرمایه‌گذار در شرکت‌های معدنی

دنیای معدن- یان تلفر، مدیر معدن کانادایی اظهار کرد: شرکت‌های معدنی اگر می‌خواهند سرمایه‌گذاران جدیدی را جذب کنند، باید به شدت ذخایر خود را از طریق ادغام و تملیک (به فرآیند تلفیق شرکت و دارایی‌ها از طریق انواع مختلف معاملات مالی اشاره دارد) افزایش دهند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از کیتکو، بخش معدن در چند سال گذشته، شاهد بهبود قابل‌توجهی در بازاریابی بوده است زیرا قیمت‌های بالاتر و تولید جامد جریان نقدینگی را به سطوح بی‌سابقه رسانده است. با این حال، تلفر گفت که بسیاری از تولیدکنندگان در تلاش برای جذب سرمایه‌گذار با بازخرید سهام و افزایش سود سهام اشتباه می‌کنند و این یک روند پایدار برای این بخش نیست.

او گفت: من هیچ سرمایه‌گذاری را نمی‌شناسم که سهام طلا را برای سود سهام بخرد و تنها افرادی سهام طلا می‌خرند که فکر می‌کنند قیمت طلا در حال افزایش است.

تلفر افزود که شرکت‌های معدنی باید به جای بازخرید سهام، از ذخایر رو به رشد خود استفاده کنند و در شرایط فعلی، تنها راهی که یک شرکت قرار است رشد کند، فعالیت از طریق ادغام و تملیک است.

تلفر گفت: بخش معدن، شاهد اوج طلا بوده است و یافتن ذخایر عمده فلزات گرانبها چالش برانگیزتر و گران‌تر خواهد شد و البته سرمایه‌گذاران طلا می‌خواهند شرکت‌هایی را ببینند که در حال پیشرفت هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید