229610

مدیر کل راه آهن یزد خبر داد

جذب و حمل ۱۵۰ هزار تن محموله گندله از معدن چغارت بافق

دنیای معدن: مدیر کل راه آهن یزد اعلام کرد: در راستای حمایت از صنایع داخلی کشور و کاهش هزینه های حمل و نقل، بارگیری ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ آهن از معدن چغارت به مقصد صنایع فولاد مرکز و جنوب کشور از نیمه ی بهمن ماه در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت.

به گزارش دنیای معدن، «رحمت رحمت نژاد» گفت: در راستای جذب بارهای ریل پسند، کاهش هزینه های حمل و حمایت از صنایع داخلی کشور، جذب ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ آهن از مبدا معدن سنگ آهن مرکزی ایران (چغارت) به مقاصد فولاد کاوه و فولاد صبای هرمزگان در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت که عملیات حمل آن از نیمه ی بهمن ماه آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق رایزنی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته با شرکت های حمل و نقل ریلی، تعداد ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند در چرخه ی بارگیری قرار گرفته است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، به صورت روزانه بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ تن محموله ی مذکور به مقصد ناحیه هرمزگان حمل شود.

گفتنی است؛ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور طی ۴۰ سال گذشته است و از سال ۱۳۵۰، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت آغاز شده و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و صنایع فولادسازی کشور را تامین کرده و از سال ۱۳۸۰ نیز، به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

به گفته ی مدیر کل راه آهن یزد، این اداره کل همچنین جذب و حمل ۲۰ هزار تن نرمه گندله از گندله سازی اردکان به مقاصد بندرعباس و زرین شهر اصفهان را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی در این باره اظهار کرد: ۱۶ هزار تن از محموله مذکور به وسیله ۲۴۰ دستگاه واگن به مقصد بندرعباس و چهار هزار تن به وسیله ۶۰ دستگاه واگن به مقصد زرین شهر اصفهان حمل می شود و انتظار می رود در صورت موفقیت آمیز بودن در آنالیز و آزمایشات تا ۵۰ هزار تن افزایش یابد.

رحمت نژاد یادآور شد: کارخانه گندله سازی اردکان با ظرفیت تولید سالانه ۴.۳ میلیون تن گندله از کنسانتره سنگ آهن در ۲۵ کیلومتری غرب جاده اردکان_نایین واقع شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید