227370

یک مسئول:

امسال ۱۳۸۳ میلیارد ریال در معادن آذربایجان غربی سرمایه گذاری شد

دنیای معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۴ معدن در استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش دنیای معدن، پریسا عابدپور گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه در استان ۳۴ معدن با ذخیره قطعی ۲۲۷ میلیون و ۵۹۴ هزار تن انواع مواد معدنی، استخراج سالانه ۳ میلیون و ۷۰۲ هزار تن مواد معدنی، به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه برای بهره برداری این معادن بیش از ۱۳۸۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، گفت: در این راستا زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۹۲ نفر فراهم شده که از لحاظ اشتغال زایی نسبت به مدت زمان سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

عابدپور اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان با ذخیره قطعی ۱۱۴۲ میلیون تن، ظرفیت استخراج ۱۷ میلیون و ۶۱۵ هزار تن، حجم سرمایه گذاری بیش از ۵۱۱۹ میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۵۱۹۶ نفر وجود دارد.

معاون امور معادن سازمان صمت آذربایجان غربی عنوان کرد: یکی از مشکلات و موانع اساسی که در استان در سر راه معدنکاران وجود دارد معارضین محلی و مخالفت دستگاه های اجرایی ذیربط است که بهره برداری و استفاده بهینه از نعمت خدادادی مواد معدنی را در جهت توسعه اقصادی و اشتغال زایی استان را با مشکل مواجه ساخته است.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن تمام مفاد قانون معادن از سوی دستگاه های اجرایی استان مطابق ماده ۱۱۳ آیین نامه اجرایی قانون معادن بیشتر مشکلات معدن استان رفع و تأثیر گذاری فعالیت های معدنی در حوزه فرآوری، ثروت آفرینی، ایجاد ارزش افزوده، سرمایه گذاری در استان و اشتغالزایی در حوزه معادن و صنایع معدنی بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد.

عابدپور افزود: راه اندازی پنجره واحد بین دستگاه های اجرایی مطابق تبصره ۴ ماده ۲۴ قانون معادن یک دیگر از راه های حل مشکلات معادن و معدنکاران استان است که باید از سوی استانداری پیگیری و راه اندازی شود تا بروکراسی اداری و استعلامی تا حدودی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: برابر ماده ۱۱۳ ایین نامه اجرایی قانون معادن کشور دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مکلف به فراهم نمودن زیرساخت های مورد نیاز معادن می باشند از جمله راه های دسترسی متناسب با استاندارد های تردد ماشین آلات معدنی، برق رسانی، آب مصرفی مورد نیاز معادن و سوخت مورد نیاز معادن و ماشین آلات معدنی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید