227222

استاندار بوشهر:

صنایع فرآوری معدنی در استان بوشهر توسعه می یابد

دنیای معدن- استاندار بوشهر با بیان اینکه توسعه صنایع فرآوری معدنی و جلوگیری از خام فروشی از اولویت های استان بوشهر است، گفت: باید از ظرفیت معادن استفاده شود.

به گزارش دنیای معدن، احمد محمدی زاده صبح پنجشنبه در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن گرامیداشت نهم دیماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: نهم دیماه از جلوه های حضور مردم در خنثی سازی ترفند دشمنان و فتنه داخلی است.

وی با اشاره به اینکه ۹ دی ترفند و دسیسه های دشمنان داخلی و مزدوران داخلی را خنثی کرد افزود: حضور گسترده مردم در این روز نشان دهنده تبلور بصیرت مردم و حمایت از نظام بود که با حضور باشکوه مردم متبلور شد.

استاندار بوشهر در ادامه به ظرفیت های استان بوشهر در حوزه تجارت، صنایع و معادن اشاره کرد و ادامه داد: ۲۰ درصد ساحل نشینان استان بوشهر در طریق دریا و بازرگانی امرار معاش می کنند.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار شناور سنتی و فلزی در این استان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد دلار در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه جنوبی استان بوشهر سرمایه گذاری شده است.

محمدی زاده با اشاره به سختی های فعالیت در حوزه معادن بیان کرد: باید با اجرای طرح های مطالعاتی و اکتشافی نسبت به شناخت معادن استان بوشهر اقدام شود.

وی از شناسایی معدن آهک با خلوص ۹۹ درصد در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: استان بوشهر در عرصه مواد معدنی و توسعه صنایع فرآوری معدنی از قابلیت مهمی برخوردار است.

استاندار بوشهر خواستار استفاده از ظرفیت های معدنی برای توسعه صادرات به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس شد و تاکید کرد: طرح های اکتشافی، صنایع فرآوری و صادرات مواد معدنی در استان باید اجرا شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید