226583

چین صنعت خاک های نادر (REE) خود را ادغام می کند

دنیای معدن - کالانیش: سرمایه های عناصر نادر خاکی چین که شامل شرکت های China Minmetals Corporation، Aluminium Cooperation of China و Ganzhou Rare Mining می باشد، به صورت استراتژیک سازماندهی و ادغام می‌شوند تا یک شرکت جدید در استان جیانگشی به نام گروه China Rare Earth تشکیل دهند.

به گزارش دنیای معدن، گروه خاک های نادر چین در اولین فرصت و در اواخر دسامبر سال جاری در بورس این کشور فهرست می شود.  تجمیع مالی تقریباً انجام شده و این شرکت احتمالاً بزرگترین مجموعه فعال در زمینه عناصر نادر خاکی در سراسر جهان خواهد بود.

در 7 دسامبر، بالاترین افزایش ارزش سهام شرکت China Rare Earth (HK) با یک رشد 18 درصدی صورت پذیرفت و شرکت سهام A-Aluminium Cooperation چین نیز محدودیت روزانه گشایش دریافت کرد.

شرکت China Rare Earth (HK) شرکتی متفاوت از شرکت تازه تاسیس می باشد که عمدتاً در زمینه تولید و فروش محصولات نادر کمیاب و نسوز با کیفیت بالا فعالیت میکند

طبق آمار و اطلاعات رسمی تا سال 2020، چین حدود یک سوم کل منابع خاک های نادر جهان را در اختیار دارد.

در چین، خاکهای نادر سبک عمدتاً در شمال و خاکهای نادر متوسط   و سنگین در جنوب پراکنده شده اند.  بایون اوبو (استان مغولستان داخلی) و لیانگشان (استان سیچوان) بیشتر خاک‌های نادر سبک چین را ذخیره دارند.  معدن بایان اوبو بزرگترین معدن نادر خاکی جهان است.  خاک‌های نادر متوسط   و سنگین در گانژو (استان جیانگشی)، لونگیان (استان فوجیان) و کوه‌های نانلینگ (از جمله هونان، جیانگشی، گوانگشی و گوانگدونگ) متمرکز شده‌اند.

از سال 2001 تا 2020، میزان تولید خاک های نادر چین، بیش از 55 درصد از کل تولید جهانی این مواد استراتژیک را تشکیل می داد.

تخمین زده می شود که از سال 2019 تا 2024، مصرف خاک های نادر چین شتاب رشد 5 درصدی خود را حفظ نماید و همچنین انتظار می رود که تا سال 2026، تقاضای خاک های نادر چین به 155,000 تن برسد.

از ابتدای سال جاری، صنعت انرژی های جدید به سرعت توسعه یافته است.  به عنوان یک ماده کلیدی، تقاضا برای مگنت های دائمی ساخته شده با عناصر نادر خاکی به رشد خود ادامه داده که باعث رونق این صنعت شده است.

انتظار می‌رود تولید این مگنت ها در چین با 7 درصد افزایش سالانه به 210 هزار تن در سال جاری برسد.  این در حالیست که حجم صادرات این محصولات به مراتب بیشتر از حجم واردات آنها می باشد.  پیش بینی می شود که حجم صادرات مگنت های دائمی نادر خاکی چین طی سال جاری با 11 درصد افزایش سالیانه به 40 هزار تن برسد.

از ابتدای سال جاری، قیمت‌های  محصولات اصلی نادر خاکی مانند پرازئودیمیوم، تربیوم و دیسپروزیوم در مقایسه با 10 سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است.

چین قصد دارد از طریق ادغام بیشتر دارایی‌ها و سرمایه های نادر خاکی خود، کنترل خود را بر عرضه این عناصر تقویت کند و موقعیت غالب تری را در بالادست زنجیره جهانی صنایع نادر خاکی در دوران گذار به انرژی های جدید بدست آورد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید