226053

معاون استاندار بیان کرد؛

وجود ذخایر معدنی تا عمق 1000 متری در سیستان و بلوچستان

دنیای معدن: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا عمق هزار متری زمین در این استان ذخیره معدنی وجود دارد که بهره برداری از آنها نیازمند نگاه ویژه ملی است.

به گزارش دنیای معدن، شهرکی در گفت وگویی افزود: در سنوات گذشته اکتشاف معادن در استان محدود و دانش فنی اندک بود و در استخراج بعضی از مواد معدنی ناموفق بودیم اما امروزه با وجود دانش و مهارتهای لازم راه برای بهره برداری از ظرفیتها باز شده که امیدواریم شرکتها و بنگاههای بزرگ از این فرصت استفاده و ظرفیت های بالقوه منطقه را شکوفا کنند.

وی بیان کرد: شرکت های مستقر در پارک علم فناوری استان ظرفیت لازم برای تامین دانش فنی بهره برداری از معادن را دارند که می توان از آنها بخوبی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا عمق هزار متری زمین در این استان ذخیره معدنی وجود دارد که بهره برداری از آنها نیازمند نگاه ویژه ملی است.

وی ادامه داد: امسال برای ۳۰۰میلیون تن سنگ معدنی سرمایه گذار جذب شده و بخش دیگر آن نیز به فراخوان سرمایه گذاری گذاشته شده که امیدواریم به زودی مورد بهره برداری قرار گیرند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در حال حاضر چهار معدن طلا در استان وجود دارد که در سه معدن سرمایه گذاری اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در حوزه آهن سیستان و بلوچستان کمتر کار شده در حالی که ذخایر زیادی وجود دارد اما در هیچ کدام اکتشاف کامل انجام نشده که می توانیم با حضور سرمایه گذاران زمینه اکتشاف را فراهم کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید