224602

وزیر صنعت معدن و تجارت:

چهار حوزه صنعتی و معدنی در استان زنجان برجسته است

دنیای معدن: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه چهار حوزه صنعتی و معدنی در استان زنجان برجسته است، گفت: صنعت برق، نساجی، سلولزی و معدن با تمرکز سرب و روی، چهار حوزه مهم در این بخش است که قابلیتها و شایستگی های محوری استان محسوب می شوند.

به گزارش دنیای معدن، رضا فاطمی امین شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که به ریاست رییس جمهور برگزار شد، افزود: باید روی این چهار حوزه صنعتی و معدنی استان متمرکز شویم چون می توانند نقش مهمی در صادرات و اقتصاد ملی داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در وزارت صمت همه تلاشمان بر این است که محیط و شرایط مساعد را برای کسب و کار فراهم کنیم.

فاطمی امین با بیان اینکه نمی توانیم بگوییم که استان زنجان در رده اول صنعت  معدن در کشور است، افزود: اما می توانیم بگوییم که در رده دوم قرار دارد چون این استان قابلیت های بسیار ارزشمندی دارد که با کمک مرم، سرمایه گذاران و مدیران محلی، منطقه ای و وزارت صمت، می توانیم تا سال ۱۴۰۴، آینده درخشانی در بخش صمت شاهد باشیم.

وی در ادامه با تشریح برنامه ها و رهاورد سفر رییس جمهوری به زنجان در حوزه صنعت معدن و تجارت گفت: اختصاص بیش از پنج هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان، تسهیلات برای تکمیل ۲۰ طرح نیمه تمام صنعتی که می توانند در اشتغال و صنعت استان موثر باشند از جمله دستاوردهای سفر بود.

وزیر صمت بازدید از پسماند روی و دستور ویژه رییس جمهوری برای پیگیری رفع دغدغه مردم در این حوزه، را از دیگر نتایج سفر عنوان کرد.

فاطمی امین، با اشاره به قابلیت های شرکت ایران ترانسفو  هم گفت: کارخانه ای که در سال ۹۷ اموالش در حال واگذاری بود امروز خیلی فعال و دارای سطح بسیار بالایی است که در حد افتخار ملی است و به همین دلیل از آنها خواستیم تا صادرات آن را توسعه دهند.

وزیر صنعت، به دیدار با مدیران واحدهای صنعتی و صنفی هم اشاره کرد و افزود: در این دیدار آنها نکات بسیار مهمی از جمله بازگشت  ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن را مطرح کردند.

وی با تاکید بر اینکه این مطالبه نکته بسیار مهمی است، گفت: چون طبق قانون معادن، باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی که از معادن دریافت می شود به همان محل برگردد و در روستاهای اطراف معادن مانند انگوران هزینه شود.

این مسئول با بیان اینکه، برای تحقق این مهم، هماهنگی های لازم انجام شده است، اظهار داشت: بر این اساس باید در بودجه سال آینده جدا شود تا وارد هزینه های جاری دولت نشده و برای هزینه کرد، به آن محلها برگردد.

وزیر صمت مشکلاتی از قبیل تامین ماشین آلات معادن، مشکلات اکتشاف با محیط زیست و منابع طبیعی و تامین مواد اولیه را هم از دیگر مسائل و دغدغه های فعالان حوزه معدن عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید