224347

دادستان کاشان:

سازمان صمت اصفهان مجوز بهره برداری از معدن جدیددر کاشان صادر نکند

دنیای معدن: دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: از مسئولان سازمان صمت استان اصفهان خواسته ایم مجوز معدن جدید در کاشان صادر نشود.

به گزارش دنیای معدن، روح الله دهقانی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مطالبات جدی مردم برخی از روستاها و مناطق اطراف در خصوص کنترل فعالیت معادن بود، اظهار داشت: چند معدن هم که ضوابط را رعایت نمی کردند به صورت موقت تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه به مباحث معادن نمی شود به صورت صفر و یک نگاه کرد: معادن طبق قانون جمهوری اسلامی بعد از دریافت مجوز می توانند شروع به کار کنند ولی این نباید باعث شود که ضوابط استفاده از معادن که برای بهره برداران آن تعریف شده است، نقض شود.

پروانه بهره برداری از معادن تهران با موافقت استان اصفهان صادر می شود

دادستان عمومی و انقلاب کاشان با اشاره به اینکه پروانه بهره برداری از معادن تهران با موافقت استان اصفهان صادر می شود، تصریح کرد: متأسفانه در این فرایند هیچ استعلامی از شهرستان نمی شود که این باعث برخی از مشکلات برای مردم و بهره برداران از معادن می شود.

وی با اشاره به اینکه از مقامات استان اصفهان خواسته ایم دیگر مجوز معادن جدید در کاشان صادر نشود، گفت: حدود ۲۵ درصد از معادن استان اصفهان در شهرستان کاشان وجود دارد که این باعث شده است ظرفیت معادن کاشان کامل شود.

معادن نیز باید به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند

دهقانی با بیان اینکه معادن نیز باید به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند، افزود: معادنی که به مصوبات و ضوابط عمل نکنند با آنها برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت معادن نباید موضوعات مربوط به آب مناطق را تحت شعاع قرار دهد، تاکید کرد: امیدواریم با رعایت شاخصه ها و ضوابط مشخص شده توسط بهره برداران از معادن شاهد کاهش دغدغه ها و مشکلات موجود باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید