224084

استاندار خراسان رضوی

زمینه مشارکت و سهیم شدن مردم سنگان از منافع شرکتهای معدنی باید فراهم شود

دنیای معدن: استاندار خراسان رضوی گفت: باید زمینه مشارکت و سهیم شدن مردم منطقه سنگان با برنامه ریزی اصولی و در قالب سهام و یا جذب سرمایه های سرگردان و خرد در منافع فعالیت های معدنی مجتمع سنگان خواف فراهم شود.

به گزارش دنیای معدن؛ یعقوبعلی نظری در ادامه سفر به شهرستان خواف و در جمع مسوولان و سرمایه گذاران شرکت های معدنی مجتمع سنگ آهن سنگان افزود: اگر مردم منطقه مشاهده کنند با وجود تحمل مشکلات و گرد و غبار ناشی از فعالیت های شرکت های معدنی خودشان در این فعالیت ها سهیم هستند دلگرم و امیدوار می شوند.

وی گفت: جلب مشارکت مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش های مختلف و از جمله فعالیت های اقتصادی نظیر فعالیت های معدنی باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های خاص معادن سنگ آهن سنگان خواف افزود: باید با رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران زمینه افزایش حضور آن ها در منطقه فراهم شود و همه مسوولان و دست اندرکاران مربوطه باید در این ارتباط تلاش کنند.

نظری گفت: باید با افزایش تعامل بین بخش های دولتی و خصوصی و سرمایه گذاران و برطرف کردن مسایل و مشکلات، بستر توسعه سرمایه گذاری در این منطقه را فراهم کرد و مدیران با درایت خاص و رفع چالش ها از این ظرفیت ها برای رونق اقتصادی بهره گیرند.

وی افزود: باید در جلسه ای دیگر با حضور مسوولان و سرمایه گذاران شرکت های معدنی خواف مشکلات این بخش ها در زمینه های تامین آب، برق، گاز و سرمایه گذاری های جدید و محیط زیست بررسی و راهکار های مقتضی برای برطرف کردن آن ها اتخاذ شود.

بازدید از بازارچه مرزی و ایستگاه شمتیغ خواف به عنوان مرز رسمی ریلی ایران و افغانستان، بازدید از طرح های زیربنایی شامل راهها، آب رسانی، برق رسانی و گازرسانی و بررسی میدانی مسائل و مشکلات منطقه ای از برنامه های استاندار خراسان رضوی در سفر به این شهرستان مرزی بود.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید