223938

توسعه معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان مستلزم تامین زیرساخت موردنیاز است

دنیای معدن: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان توسعه صنایع معدنی را مستلزم تامین زیرساخت های مورد نیاز دانست و گفت: برای توسعه معادن جنوب کرمان به خصوص اسفندقه که از ظرفیت بالایی برخوردار است باید زیرساخت های حمل و نقل فراهم شوند.

به گزارش دنیای معدن"مسلم مروجی فرد" در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت پل فلزی اسفندفه  در راستای توسعه معادن چگونه است؟ گفت:  قرارداد مطالعاتی پل جدید ارتباطی اسفندقه به شرکت مشاور منتخب ابلاغ شده و با توجه به اینکه در حوزه حمل و نقل به توسعه معادن کمک می کند به صورت جدی در دستور کار است.

وی با اشاره به این مطلب که پل فلزی تنها سازه مورد نیاز در مسیر دسترسی به معادن است و باید نوسازی شود، افزود: با توجه به اینکه پل فلزی موجود مشکلاتی داشته و برای حمل و نقل تجهیزات و مواد معدنی مناسب نیست، با پیگیری های انجام شده مطالعات احداث پل جدید که قابلیت استفاده برای محموله های سنگین حوزه معادن را دارا باشد، با استفاده از محل بودجه زیرساخت معادن با هماهنگی اداره کل راهداری جنوب آغاز شده است.

مروجی فرد گفت: احداث پل و یا مسیر جدید به اسفندقه کمک زیادی به توسعه معادن این بخش خواهد کرد که از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: یکی از عمده مشکلات استقرار صنایع و خصوصا صنایع معدنی کمبودهای موجود در زیرساخت‌هاست که تامین این زیرساخت ها به صورت جدی در دستور کار سازمان صمت جنوب استان کرمان قرار دارد.

انتهای پیام

 

 

دیدگاهتان را بنویسید