223864

تشکیل کمیته بررسی وضعیت معادن

دنیای معدن: رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس: کمیته ای به منظور بررسی وضعیت معادن تشکیل می شود.

به گزارش دنیای معدن، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: به منظور بررسی و آسیب شناسی حوزه معادن مقرر شد؛ کمیته ای متشکل از اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، وزارت صمت، مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات برای تدوین گزارش ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس تشکیل شود.

سیدشمس الدین حسینی با بیان اینکه در این گزارش تلاش می شود تا، بررسی های لازم انجام و گزارش آن در قالب آئین نامه داخلی مجلس به صحن علنی ارائه شود و از ظرفیت معادن کشور در راستای بهبود اقتصاد ملی استفاده شود، افزود: شفاف و رقابتی شدن رویه های واگذاری معادن و استفاده از بازار سرمایه از دیگر اهداف تشکیل این کمیته است.

وی درباره محور های گزارش ماده ۴۵ آئین نامه مجلس شورای اسلامی در حوزه معادن نیز گفت: در این گزارش عملکرد بخش معدن کشور از جمله تعداد معادن شناسایی شده، معادن بهره برداری شده، شیوه واگذاری معادن، نحوه پرداخت حقوق دولتی، پیشنهادات مربوط به فعال کردن اقتصاد معدن ثبت می شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس افزود: معادن یکی از ثروت های اصلی کشور است و ایران از نظر دارا بودن معدن جزو کشور های غنی محسوب می شود درحالیکه عملکرد بخش معادن، پایین تر از ظرفیت واقعی آن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید