223613

فرماندار: جلوگیری از خام فروشی دغدغه فعالان معدن در شاهرود است

دنیای معدن: فرماندار شاهرود گفت: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی با به کارگیری فناوری های نوین در فرآوری محصولات یکی از مهمترین دغدغه های فعالان بخش معدن در شهرستان شاهرود است.

به گزارش دنیای معدن، ابوطالب جلالی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود که با حضور سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در فرمانداری شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگترین موانع بر سر راه فرآوری محصولات معدنی، تخصیص نیافتن اعتبار است.

وی افزود: این موضوع سبب شده است تا معدنکاران در شاهرود نتوانند به سراغ فرآوری محصولات خود بروند و حتی چند واحدی هم که اکنون در این زمینه فعالیت می کنند، به شدت در تنگنا قرار دارند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به فعالیت حدود ۱۰۰ معدن در شهرستان شاهرود، یادآور شد: علاوه بر این، بهره گیری از کارشناسان این عرصه به ویژه استادان و دانش آموختگان دانشگاه های صنعتی و آزاد اسلامی واحد شاهرود می تواند در بهبود فعالیت معادن در شهرستان تأثیرگذار باشد.

جلالی همچنین یکی از مشکلات شهرستان شاهرود را کمبود منابع آبی عنوان و ابراز کرد: با وجود ظرفیت های فراوان در حوزه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری، شهرستان شاهرود برای توسعه بیشتر در این زمینه ها نیازمند تأمین آب است.

صدور دستورهای مورد نیاز در زمینه اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت برای واحدهای تولیدی و نیز سرعت بخشیدن به اعطای برخی از مجوزها برای سرمایه گذاران نیز از جمله درخواست های فرماندار شاهرود از وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

در این نشست تعدادی از فعالان حوزه های صنعتی، گردشگری و کشاورزی هم حضور داشتند و به بیان مشکلات خود پرداختند.

فاطمی امین در جریان نهمین سفر استانی دولت، به عنوان وزیر معین رییس جمهوری در شهرستان شاهرود حضور دارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری و هیات همراه امروز پنجشنبه وارد استان سمنان حضور دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید