222317

رییس شرکت آتیه ایرانیان: توسعه صنایع معدنی ضرورت کاهش تبعات تحریمهاست

دنیای معدن: رییس هیات مدیره شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) گفت: صنایع معدنی صنایعی تحریم گریزند و توسعه کمی و کیفی آنها ضرورت کاهش تبعات تحریمها و رونق اقتصادی کشور است.

به گزارش "دنیای معدن"حامد سامانی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث واحد تولیدی فرآوری مواد معدنی شرکت تامین آتیه ایرانیان در گناباد افزود: حوزه های معدنی علاوه بر پوشش شرکتهای صنایع پایین دستی متعدد، موجب رونق تولید و اشتغال می شوند و این در شرایط تحریمهای اقتصادی دشمنان نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتهای مواد معدنی در کشور و از جمله گناباد توسعه صنایع استخراج و اکتشاف و فرآوری مواد معدنی زیربنای توسعه بهینه و جهت دهی این پتانسیها در مسیر رونق اشتغال و کارآفرینی است.

رییس هیات مدیره شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) گفت: با توجه این که برخی مواد معدنی تنها مختص ایران است و انحصار آنها در اختیار کشورمان قرار دارد، توسعه صنایع فرآوری مواد معدنی علاوه بر تامین بازارهای داخلی موجب جذب سرمایه گذاریها و رونق صادرات و تقویت بازارهای صادراتی با کشورهای هدف می شود.

سامانی افزود: برای موفقیت در این بخش باید زنجیره ارزش داشته باشیم و تحقق این زنجیره نیازمند مواد اولیه و زیرساخت است که با توجه به پتانسییلهای خاص گناباد می توان با سرمایه گذاری، بستر این مهم را هموار کرد.

وی ادامه داد: شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) به عنوان یک شرکت سهامی عام در بخشهای هولدینگ های مالی و توسعه سرمایه گذاری صنعتی و معدنی در کشور طی سنوات گذشته تاسیس شد و هم اکنون سرمایه گذاریهایی در زمینه فرآوری و اکتشاف و فولاد سازی در استان کرمان انجام داده است.

رییس هیات مدیره شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) گفت: به دنبال پیگیری نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی و با توجه به ظرفیتهای خاص این منطقه در زمینه مواد معدنی، واحد تولیدی فرآوری مواد معدنی این شرکت در گناباد احداث و با راه اندازی آن بستر اشتغال ۴۵ نفر به صورت مستقیم و ۲ برابر آن در شرکتهای توزیع، پشتیبانی، حمل و نقل و بازرگانی به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.

سامانی افزود: این شرکت طی ۲ مرحله ۲۲۰ میلیارد ریال برای راه اندازی واحد تولیدی فرآوری صنایع معدنی هزینه می کند و عمده تمرکز ما ایجاد اشتغال نیروهای بومی و ایجاد ظرفیت برای استخراج ۲۰ نوع مواد معدنی این منطقه است.

رییس هیات مدیره شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) همچنین در جلسه با فعالان اقتصادی و ایثارگران گناباد، بازارهای سرمایه را ظرفیت بسیار مهمی برای توسعه و رونق اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری در کشور دانست و گفت: امروز بیشتر از تحریمها، سیاستهای پولی و بانکی بر اقتصاد کشور تاثیر داشتند.

سامانی افزود: انواع تحریمهای دشمنان علیه کشورمان از ابتدی پیروزی انقلاب با برنامه ریزیهای مسوولان ذیربط تاکنون بی اثر شدند و از آنها به عنوان فرصت برای توسعه صنعتی و معدنی و سرمایه گذاری بهره گرفته شد لذا تاثیر منفی تحریمها بر اقتصاد کشور کمتر بود ولی بر خلاف آن برخی سیاستهای پولی و بانکی به نوعی تاثیر منفی مستقیم بر این مساله داشتند.

وی اضافه کرد: اگر زمانی دولت و شرکتهای دولتی بازیگر اصلی بازار سرمایه کشور بودند ولی به دنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی امروز حداقل یک پنجم جمعیت کشور در بخشهای مختلف اعم از سرمایه گذاری، عضویت در سهام عدالت و غیره به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بازار مشارکت دارند.

رییس هیات مدیره شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) گفت: سرمایه گذاری در بازار رمزارزها از ریسک و خطرپذیری بالایی برخوردار است و به دلیل کلاهبرداریهای متعدد در این بخش به هیچ عنوان بستر مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم گفت: تحریمهای اقتصادی دشمنان موجب افزایش خوداتکایی و فرصت طلایی برای کشور در زمینه های مختلف و از جمله اقتصادی را فراهم کرد و موجب شد که ضمن کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی از ظرفیتهای موجود بیشتر در مسیر توسعه اشتغال و کارآفرینی و رونق اقتصادی بهره گرفته شود.

محمد صفایی افزود: راه اندازی واحد صنایع فرآوری مواد معدنی در گناباد با توجه به قابلیتهای مهم منطقه بستر رونق اقتصادی و اشتغال و جهت دهی این ظرفیتها در مسیر توسعه صادرات را هموار می کند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی واحد تولیدی فروسیلیس گناباد هم در زمینی به وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع و به اندازه وسعت یک شهرک صنعتی سال گذشته در گناباد آغاز شده و با تکمیل و راه اندازی این واحدها گامهای مهمی برای رونق اقتصادی و اشتغال منطقه برداشته می شود.

شرکت تامین آتیه ایرانیان (تایکو) به عنوان یک شرکت سهامی عام وابسته به بانک "ایران زمین" در زمینه سرمایه گذاری صنعتی و معدنی و هولدینگ های مالی و اقتصادی و جهت دهی آنها در مسیر اشتغال و کارآفرینی فعالیت می کند.

مرکز شهرستان۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید