222035

ظرفیت های عظیم معدنی استان کردستان در راستای اشتغال زایی به کار گرفته شود

دنیای معدن: نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ظرفیت های عظیم معدنی و نیروی انسانی لازم جهت اشتغال مولد و پایدار و فعالیت در این حوزه به کار گرفته شود.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا زندیان صبح امروز در نشست با فعالان حوزه مهارت آموزی آموزش فنی و حرفه ای که در این شهر برگزار شد با تأکید بر ضرورت تربیت نیروی متخصص و کاردان در حوزه های معدنی، دانش افزایی و ارتقای صلاحیت حرفه ای به منظور استخدام فارغ التحصیلان اظهار داشت: باید ظرفیت های عظیم معدنی و نیروی انسانی لازم جهت فعالیت در این حوزه به کار گرفته شود.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در شهرستان بیجار جهت فعالیت در حوزه های معدنی علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان این شهرستان می تواند زمینه لازم را برای بهره برداری از این معادن خدادادی فراهم کند.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توانمندسازی جوانان و علاقه مندان به فعالیت در این حوزه می توانیم گامی مهم و مؤثر در راستای اشتغال جوانان شهرستان برداریم تصریح کرد: انتظار می رود موانع و چالش های این حوزه برطرف شود.

شهرستان ری رتبه نخست در ایجاد اشتغال را کسب کردرئیس مجمع نمایندگان بوشهر: حل اشتغال، تأمین آب و کالای همراه ملوان از مطالبات مردم استان بوشهر استاقدام جالب استاندار خوزستان برای حمایت از اشتغال جوانان؛ استخدام نیروی بومی تشویق دارد

سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در این نشست از ارائه سالانه بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر - ساعت آموزش های مهارتی در بخش دولتی و یک میلیون و 500 هزار نفر - ساعت آموزش های مهارتی از طریق بخش خصوصی در چهار حوزه خدمات، صنعتی، کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان خبر داد و اظهار داشت: تأمین فضای آموزشی مناسب جهت برگزاری آموزش های تئوری در مرکز آموزش فنی و حرفه ای بیجار و برگزاری آزمون و سنجش صلاحیت حرفه ای شرکت کنندگان در دوره های آموزشی براساس ضوابط و مقررات سازمان دنبال خواهد شد.

وی از همکاری در تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی براساس سرفصل های ارائه شده خبر داد و افزود: متقاضیان شرکت در دوره های آموزشی به شرکت توسعه معادن و اکتشافات معرفی خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: تأمین مربی واجد شرایط جهت تدریس، تامین استانداردهای ایمنی و بهداشت حرفه ای دوره های آموزشی، ارائه سرفصل و محتوای نیازهای آموزشی جهت تدوین استانداردهای مورد نیاز، ارائه برنامه آموزشی به منظور برگزاری دوره های آموزشی حداقل یک ماه قبل از تاریخ شروع دوره، جذب و به کارگیری مهارت آموختگانی که موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند و معرفی و به کارگیری مدرسان خارجی برای بخش های فوق تخصصی از دیگر برنامه های پیش رو با همکاری شرکت توسعه معادن است.

در پایان تفاهم نامه همکاری آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با شرکت توسعه معادن و اکتشافات فلزیابان منعقد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید