221887

نماینده مجلس: ۱۵ درصد از درآمد معادن به منطقه اختصاص خواهد یافت

دنیای معدن: نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس بازنگری جدید در قانون معادن، باید ۱۵ درصد از درآمد معادن به آن منطقه اختصاص پیدا کند.

 

به گزارش دنیای معدن، بهزاد رحیمی عصر پنجشنبه در بازدید از روستای خوشه دره شهرستان سقز اظهار داشت: احداث کارخانه ذوب آهن صاحب و طلای کرویان، نقش مهمی در فرآوری معادن و جلوگیری از خام فروشی معادن دارد.

وی با اشاره به کمبودهای این روستا و کمبود اعتبارات برای توسعه آن، صبر مردم را ستود و خواستار تلاش جدی بخشدار، اعضای شورای بخش و مسوولان برای جبران کمبودها شد.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی منابع معدنی، یادآور شد: ذوب آهن سقز ظرفیت خوبی برای اشتغال جوانان بیکار این دیار فراهم می‌کند و باید دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت کند.

رحیمی با بیان اینکه مردم این منطقه از خام فروشی گله مند هستند، افزود: خام فروشی منابع معدنی شهرستان سقز معضل اصلی این منطقه است و باید زمینه را برای تولید و فرآوری این منابع ارزشمند فراهم کرد تا  این معضل به صفر برسد.

نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید با جدیت از سرمایه‌گذران حمایت کند تا بیکاری به حداقل برسد، اضافه کرد: راه اندازی ذوب آهن سقز باعث رونق تولید می‌شود و اشتغالزایی بسیار خوبی را برای جوانان این منطقه به دنبال دارد.

مردم این روستا، خواستار جلوگیری از فعالیت معدن این روستا به دلیل نزدیکی و خطرات آن برای اهالی شدند، همچنین آنان بر رفع مشکلات مخابرات، تقویت اینترنت و احداث دکل مخابراتی، بازسازی مخزن آب، تسریع در گازرسانی، آسفالت جاده و ساخت پل ورودی تاکید کردند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید