221751

مدرس خیابانی: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار به ۳۰ میلیون تن در سال خواهد رسید

دنیای معدن - استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار دروازه توسعه استان و قطب ترانزیت کشورهای شرقی است، گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار به ۳۰ میلیون تن در سال خواهد رسید.

به گزارش دنیای معدن، حسین مدرس خیابانی صبح امروز در بازدید از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار اظهار داشت: هدف گذاری ما تبدیل بندر چابهار به عنوان سومین قطب تجاری کشور است و بر ایجاد کارخانجات فرآوری در کنار سایر زیرساخت های تجاری تاکید داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار با طرح های توسعه ای از 8 میلیون تن به بیش از 30 میلیون تن در سال خواهد رسید, بیان کرد: بندر چابهار دروازه توسعه استان و قطب ترانزیت کشورهای شرقی است.

وی گفت: بندر چابهار با احداث زیرساخت های تجاری شامل انبار، سیلو و سایر ساختمان ها و زیرساخت های فیزیکی که برای تجارت مورد نیاز است به عنوان یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز محسوب می شود.

8 واحد معدنی تعطیل سیستان و بلوچستان فعال شدپروژه های محرومیت زدایی روستایی در سیستان و بلوچستان افتتاح شداستاندار سیستان و بلوچستان: قرارگاه بحران ساحلی در چابهار ایجاد شود

مدرس خیابانی تصریح کرد: بندر چابهار دروازه توسعه استان سیستان و بلوچستان است و با رونقی که در ورود کالاهای اساسی و صادرات مواد معدنی دارد علاوه بر کمک به حمل و نقل دوسر بار و رفع مشکل کامیون های برگشتی باعث کاهش هزینه حمل کالا می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش بندر چابهار در توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی افزود: موقعیت استثنایی تنها بندر اقیانوسی کشور که شرایط پهلودهی کشتی های خیلی بزرگ را دارد می تواند باعث فراخوان و جذب تجار و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های تجاری و صادرات و واردات باشد و بخش عمده تجارت شرق در این بندر اقیانوسی متمرکز شود.

وی بر شکل گیری و ایجاد کارخانجات فرآوری و بسته بندی از جنس کالاهای صادراتی و وارداتی از این بندر در کنار زیرساخت های تجاری برای تبدیل شدن به منطقه اقتصادی، تجاری و صنعتی تاکید کرد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه تجارت در دنیا به سمت شرق حرکت می کند اظهار داشت: بندر چابهار می تواند قطب ترانزیت تجارت کشورهای شرقی مثل پاکستان و هند را داشته باشد.

وی تصریح کرد: با انگیزه ای که مدیران بندر چابهار دارند به سرعت می توان این بندر را به عنوان یکی از مراکز و قطب های تجاری شرق کشور مطرح کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در راس هیاتی از مدیران کل استانی و شهرستانی از پروژه های کریدور لجستیکی، دیوار حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی و سیلوی غلات 100 هزار تنی بازدید کرد.

همچنین با حضور استاندار سیستان و بلوچستان از پروژه های سرمایه گذاری بندر شهید بهشتی و روند تخلیه کالاهای اساسی، زیرساخت های ترمینال مسافر دریایی بندر شهید کلانتری و برج کنترل ترافیک دریایی بازدید به عمل آمد.

 

دیدگاهتان را بنویسید