221335

کانادا به انبار مواد معدنی حیاتی تبدیل می شود

دنیای معدن -روزنامه North of 60 MINING NEWS - The Mining Newspaper for Alaska and Canada's North: کانادا خود را به عنوان تامین کننده منتخب جهانی در زمینه موادمعدنی حیاتی و فلزات ضروری برای فناوری های آتی به ویژه در مورد مواد اولیه که برای انتقال جهانی به انرژی های کم کربن و خودروهای برقی مورد نیاز است، به شمار می آورد.

به گزارش دنیای معدن ، Pierre Gratton رئیس و مدیر ارشد اجرایی انجمن معادن کانادا می گوید: تقاضا برای موادمعدنی و فلزات با تمرکز روز افزون بر موادمعدنی حیاتی که در هوافضا، خدمات درمانی، مخابراتی و مجموعه فناوری های پاک مانند پنل های خورشیدی و باتری خودروهای برقی ضروری است، همچنان رو به رشد است.

وی افزود: ما اطمینان داریم که با رهبری کانادا در تدوین استانداردهای پایدار معدنی و تعهد دولت به توسعه موادمعدنی حیاتی، بخش معدن از ابزارها، مهارت ها و حمایت های لازم برای عرضه موادمعدنی در صنایع کانادا و سراسر جهان برخوردار است.

در ماه مارس مقامات دولت کانادا لیستی از 31 ماده معدنی و فلزی مهم کانادا را افشا کردند. برخلاف لیست های مشابه که قبلا توسط آمریکا و اتحادیه اروپا با تمرکز بر مواد اولیه حیاتی جمع آوری شده بود، لیست منتشر شده توسط کانادا بیشتر شبیه فهرست 31 ماده معدنی و فلزات اساسی است که برای تامین نیازهای جهانی لازم است.

در حالی که فهرست موادمعدنی حیاتی کانادا میزبان بسیاری از مواد ضروری شامل کبالت، گرافیت، لیتیوم، عناصر نادر خاکی و اکثر مواد معدنی و فلزی که برای آمریکا و اتحادیه اروپا حیاتی تلقی می شوند هست، اما شامل مس، نیکل و روی که در واقع فلزات اساسی برای ساختن آینده انرژی های سبز است نیز می شود.

این موادمعدنی و فلزی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه و رسیدن به صفر خالص تا سال 2050 ضروری به نظر می رسند. از سوی دیگر این مواد برای رقابت اقتصادی و امنیت انرژی لازم هستند.

دولت های فدرال و استانی کانادا شانه به شانه صنعت معدنکاری ایستاده اند تا اطمینان حاصل کنند این کشور به انبار جهانی موادمعدنی و فلزات مورد نیاز برای تامین خوراک زنجیره تامین قرن 21 تبدیل می شود.

به عقیده فعالان بازار مهم این است که صنعت و دولت در یک جهت حرکت کنند. کانادا بر روی نقاط قوت خود کار می کند و می داند که راه به سمت آینده ای با آلایندگی کم با فناوری های پاک هموار شده است.

فهرست آمریکا 35 ماده معدنی حیاتی و اتحادیه اروپا 30 ماده اولیه حیاتی را شامل می شود اما به دلیل نیازهای این قطب های اقتصادی جهان، فهرست آنها کمی متفاوت تر از فهرست منتشر شده کانادا می باشد. البته معیارهای تعیین حد بحرانی تقریبا یکسان است.

رئیس کمیسیون اروپا می گوید اروپا لیتیوم را برای خودروهای الکتریکی، پلاتین را برای تولید هیدروژن پاک، فلز سیلیکون را برای پنل های خورشیدی وارد می کند و 98 درصد عناصر نادر خاکی مورد نیازش را از یک تامین کننده واحد یعنی چین وارد می کند. اتحادیه اروپا به دنبال متنوع کردن زنجیره های تامین خود است و کانادا بهترین انتخاب است.

دیدگاهتان را بنویسید