221255

وصول ۲۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در ٥ ماهه امسال

دنیای معدن -به گفته معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صمت استان تهران، طی پنج ماهه نخست سال جاری حدود ٢٠٠ میلیارد ریال حقوق دولتی بر مبنای قیمت‌های پایه جدید مواد معدنی محاسبه و دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش دنیای معدن، علی عبدی در گفت‌وگویی، ضمن بیان این مطلب، از ساماندهی نظارت مسئول فنی بر معادن خبرداد و اظهار کزد: با ثبت گزارش در سامانه کاداستر، نظارت مسئول فنی معادن ساماندهی شده است؛ بطوریکه از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، کلیه معادن به استثناء معادن تعطیل وخارج از چرخه ، دارای مسئول فنی هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران افزود: فرآیند مزایده معادن سال ۱۴۰۰ که به دستور دادستان کل کشور معلق مانده بود رفع توقیف شد و واگذاری ۱۶ معدن در دستور کار قرار گرفت.

شایان ذکر است که اوایل مرداد ماه امسال، سعید عمرانی - معاون قضایی دادستان کل کشور- در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اجرای طرح آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیرفعال کشور، از ادامه‌دار بودن انجام مزایده‌ها پس از هماهنگی‌های بین دستگاهی در حوزه‌های اجرایی و نظارتی خبر داد و تاکید کرد که اصل مزایده‌های برگزار شده لغو نشده است، بلکه تا کسب نظر نهایی نهادهای نظارتی موقتا متوقف است و بنابر مراتب، به زودی روند مزایده‌ها وفق مقررات جاری ادامه خواهد یافت.

در این راستا، ابتدای شهریور ماه جاری، محمدجعفر منتظری- دادستان کل کشور- ضمن استناد به دستور رئیس قوه قضائیه، دستور رفع اثر از بخشنامه مربوط به توقف مزایده معادن (۶۰۰۰ محدوده معدنی) را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید