251449

خبر خوش رئیس مجلس درخصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت

دنیای معدن: قالیباف: مجلس در یک اقدام بزرگ قانون تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی را تصویب کرد و اکنون منتطر تایید نهایی شورای نگهبان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در یک اقدام بزرگ قانون تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی را تصویب کرد و اکنون منتطر تایید نهایی شورای نگهبان است، انصاف نبود دو نفر با شرایط مساوی در یک اتاق دو حقوق متفاوت بگیرند.

به گزارش «دنیای معدن» و به نقل از اقتصاد آنلاین؛ هشتم بهمن ماه، اصلاحاتِ «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و براساس آن، نمایندگان مجلس دولت را موظف به انعقاد قرارداد یک ساله با کارکنان شرکتی کردند که در سال ۱۴۰۲ نیز در دستگاه اجرایی خود مشغول به کار هستند. نکته اینجاست که بیش از ۹۰ درصد نمایندگان مجلس به اصلاحات این طرح رای مثبت دادند.

در حال حاضر، این طرح در انتظار تایید شورای نگهبان است و به گفته‌ی رامین اناری، نماینده جمعی از کارگران قراردادی و شرکتی، امیدواری کارگران بر این است که شورای نگهبان قبل از انتخابات مجلس، این طرح را تایید کند تا پس از این تایید، طرح از سوی ریاست مجلس برای اجرا ابلاغ شود.

در عین حال، حسن محمدیاری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در مورد این طرح و شرایط تصویب آن می‌گوید: ما در مورد طرح ساماندهی کش و قوس‌های زیادی در مجلس داشتیم تا بتوانیم این طرح را در کمیسیون اجتماعی و با حضور اعضای حقوقدان شورای نگهبان اصلاح کنیم و خوشبختانه در صحن مجلس ۹۰ درصد نمایندگان با این طرح همراهی کردند و به آن رای مثبت دادند.

دیدگاهتان را بنویسید