250633

با رأی نمایندگان و در بودجه ۱۴۰۳؛

افزایش ۱درصدی مالیات بر ارزش افزوده به منظور متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری

دنیای معدن: نمایندگان مجلس، محلی برای تأمین اعتبار منابع اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از طریق افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده تعیین کردند.

به گزارش دنیای معدن از ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند (س) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (س) تبصره (۶) ماده واحده آمده است؛ در سال ۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان یک واحد درصد افزایش می‌یابد. متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد از محل منابع حاصل از این بند انجام می‌شود.

در جریان رسیدگی به بخش درآمدی این بند پیشنهاد حذف کل مطرح شد که با مخالفت نمایندگان مواجه شد. از آنجایی که دولت برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد، تعیین منابع جدید از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده را خواستار بود، نمایندگان مجلس با افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند تا دولت از این طریق نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید