250495

همسان سازی حقوق بازنشستگان به خطر افتاد

دنیای معدن: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان کمترین اعتباری‌ست که برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری در سال آینده نیاز است و نباید از آن ریالی کسر شود که با اطلاعیه امروز سازمان برنامه و بودجه آن هم به خطر افتاد.

به گزارش دنیای معدن، بازنشستگان و فعالان صنفی از اطلاعیه اخیر سازمان برنامه و بودجه ابراز نگرانی کردند.

روز گذشته سازمان برنامه و بودجه اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: «نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه احکام الحاقی متعددی را که بار مالی آن‌ها تامین و پیش بینی نشده است، علیرغم مخالفت نمایندگان دولت به تصویب رساندند. با توجه به پوشش خبری گسترده این مصوبات و ایجاد انتظارات احتمالی در برخی هموطنان عزیز، لازم به تاکید است که این مصوبات در مرحله تصویب نهایی در صحن مجلس و یا در مرحله تایید توسط شورای محترم نگهبان ممکن است با چالش مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی مواجه شده و از تصویب نهایی باز بماند.»

آیا احتمال حذف اعتبار ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی وجود دارد؛ یدالله فرجی فعال صنفی بازنشستگان با ابراز نگرانی در این مورد گفت: بدهی دولت به تامین اجتماعی بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است؛ آیا دولت قصد دارد از همین اعتبار ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی که بابت رد دیون در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده، بکاهد؟

به گفته وی، کاستن از این اعتبار و یا حذف آن از لایحه بودجه، موجب محرومیت گسترده بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌شود.

فرجی اضافه کرد: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان کمترین اعتباری‌ست که برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری در سال آینده نیاز است و نباید از آن ریالی کسر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید