250416

موافقت شورای‌نگهبان با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

دنیای معدن: حکم برنامه هفتم درخصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ترتیباتی که در این قانون پیش‌بینی‌شده خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و ظرف ۳ سال یعنی تا پایان سال سوم، بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان را دریافت کنند.

به گزارش دنیای معدن، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای‌نگهبان در نشست خبری صبح یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ به تشریح بررسی برنامه هفتم و چند مصوبه دیگر پرداخت و به سوالات خبرنگاران در خصوص این مصوبات و انتخابات پاسخ داد.

او گفت: شورای‌نگهبان عمدتا با اصل احکام مشکلی نداشت ولی نسبت‌ به اجزاء قیودی باید ذکر می‌شد. نکاتی باید در مصوبات پیش‌بینی می‌شد لذا با تأکید براین‌که اصل موضوع مورد پذیرش است ولی نسبت‌به اجزاء آن ابهامات و اشکالاتی مطرح شد که ان‌شاءالله با اصلاحاتی که مجلس انجام می‌دهد این مصوبه کامل و به قانون تبدیل شود.

موافقت با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

طحان نظیف، از موافقت شورای‌نگهبان با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

او در همین رابطه عنوان کرد: حکم برنامه هفتم درخصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ترتیباتی که در این قانون پیش‌بینی‌شده خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و ظرف ۳ سال یعنی تا پایان سال سوم، بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان را ان‌شاءالله دریافت کنند.

موافقت با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها بنا به پیشنهاد وزارت کشور خبر داد.

او گفت: در این مدت جلسات متعددی با وزارت کشور در خصوص انتخابات الکترونیک داشتیم که این جلسات در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی برگزار شد که بعضی از جلسات در صحن هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات برگزار شد. تاکید ما همواره بر رعایت قانون و پاسداری از رأی و اراده مردم در این مدت است.

طحان نظیف افزود: وزارت کشور پیشنهاداتی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی از حوزه‌ها داشتند که باید عرض کنم در شورای نگهبان این موضوع مطرح شد و شورای نگهبان در جلسه اخیر خود با پیشنهاد وزارت کشور مبنی‌بر برگزاری انتخابات الکترونیک در چارچوب مشخص‌شده در ماده ۱۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید