245615

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان:

میزان افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با نرخ تورم نیست

دنیای معدن: دبیراجرایی خانه کارگر گلستان گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب با نرخ تورم نیست و دولت باید حمایت های جدی برای این قشر در نظر بگیرد.

به گزارش دنیای معدن، غلام رضا طالبا در همایش تجلیل از بازنشستگان در خانه کارگر استان اظهار کرد: میزان تورم در جامعه بیش ۴۰ درصد اعلام شده و رو به افزایش است که بازنشستگان تحمل این همه گرانی را دیگر ندارند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان گرگان بیان کرد: شهر گرگان ۲۲ هزار بازنشسته تامین اجتماعی دارد که در چند وقت اخیر بیش از ۵ هزار نفر برای وام به کانون مراجعه و ثبت نام کردند. متاسفانه سهمیه وام ناچیزی داده شد و تاکنون حمایت خاصی از بازنشستگان صورت نگرفته است.

طالبا بیان کرد: دولت باید تسهیلات حداقل ۳۰ میلیونی با هدف بهبود وضعیت معیشتی جامعه بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت کند. ۲۰ میلیون تومان وام برای یک بازنشسته کارایی خاصی ندارد و نمی‌تواند امورات خود را بگذراند.

وی تصریح کرد: معیشت و درمان دو مشکل اصلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است و برای ساماندهی وضعیت معیشت بازنشستگان باید همسان سازی حقوق به درستی صورت بگیرد. فاصله حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر با سبد هزینه خانوار بسیار زیاد است.

وی گفت: افراد پس از بازنشستگی به اشتغال مجدد روی می‌آورند تا بتوانند معیشت خانواده خود را تأمین کنند. بیش از ۵۰ درصد بازنشستگان در شهرستان گرگان مستاجر هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید