243971

آخرین خبر درباره احتمال بازگشت لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس

دنیای معدن: یک فعال صنفی، درخواست بازگرداندن لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس را مطرح کرد.

به گزارش دنیای معدن، یک فعال صنفی بازنشستگان درخواست  دوباره بازگرداندن لایحه دائمی شدن همسان سازی به مجلس را مطرح کرد.

حسین قریشی، عضو کانون بازنشستگان ، با اشاره به مشکلات بازنشستگان گفت: رفع تبعیض بین یک بازنشسته با بازنشسته دیگر در شرایط مساوی و رفع تبعیض یک بازنشسته با یک شاغل همطراز یکی از مهم ترین دغدغه های بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه طبق قانون دستگاه ها مکلف اند کمک های نقدی و غیرنقدی را همانند شاغلان به بازنشستگان هم بدهند، اظهار داشت: متاسفانه هنوز برخی دستگاه ها به این قانون عمل نمی کنند.

او گفت: اولین درخواست ما رفع تبعیض بین بازنشستگان دستگاه های اجرایی چه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و چه تامین اجتماعی است.

وی دومین خواسته بازنشستگان را عمل به قوانین خواند و گفت: متاسفانه از سال ۸۶ تاکنون هنوز آیین نامه ماده ۸۵ که توسط دولت باید تدوین شود، نوشته نشده است. این قانون تاثیر بسزایی در معیشت بازنشستگان دارد. خانواده هایی را می شناسیم که بیش از ۵۰درصد درآمدشان صرف هزینه های درمانشان می شود.

او با تاکید بر اینکه نظارت بیشتری باید رویه بازنشستگان  صورت گیرد، گفت: باید در این زمینه به بازنشستگان اختیاراتی داده شود و در فرآیندهای نظارتی از توان و کمک بازنشستگان استفاده شود.

نماینده بازنشستگان، مساله مهم دیگر را اجرای درست و تثبیت همسان سازی حقوق بازنشستگان عنوان کرد و گفت: لایحه دائمی شدن همسان سازی به مجلس برگردد و این لایحه همسان سازی دائمی شود.

وی پیشنهاد دوم خود را اینگونه مطرح کرد: کانون ها در کشور بسیار زیاد هستند. بنابراین تشکیل شورای عالی کانون های بازنشستگی را پیشنهاد می کنیم. به این ترتیب هم مجلس و هم دولت و هم سایر ارگان ها می دانند که با چه کسانی طرف هستند. این چنین هم مسایل بازنشستگان را احصا می کند و پیشنهاد مشخص و شسته و رفته ای به مسئولان ارائه می دهد.

عضو کانون بازنشستگان سازمان مدیریت ادامه داد: خواسته ما افزایش حقوق مطابق با تورم، دائمی شدن همسان سازی، بیمه درمان بازنشستگان، ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک به ایجاد تشکل های فراگیر بازنشستگی، افزایش طرح های خدمات محور، تعیین تکلیف چرایی حذف یارانه برخی بازنشستگان، تشکیل فراکسیون بازنشستگان در مجلس  از جمله مهم ترین نیازها و مطالبات بازنشستگان از مسئولان است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید