243540

تقسیط بدهی یک هزار و 327 واحد تولیدی/ پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین در اردیبهشت

دنیای معدن: مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با تاکید بر ادامه روند حمایت از تولید و فعالان این حوزه گفت: در سال گذشته بدهی‌های یک هزار و 327 واحد تولیدی و کارگاه‌ها تقسیط شد که بالغ بر 129 میلیارد تومان بود.

به گزارش دنیای معدن از فارس، محمود عزیزخانی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان در جمع خبرنگاران تعداد بیمه شدگان استان در پایان سال گذشته را 587 هزار و 497 نفر اعلام و اظهارکرد: این آمار نشان می‌دهد که 53 درصد از جمعیت استان مورد حمایت تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان از افزایش 2.6 درصدی آمار بیمه شدگان در پایان سال 401 نسبت به سال پیش از آن خبر داد و گفت: این آمار از 198 هزار و 668 نفر در اسفند سال 400 به 203 هزار و 902 نفر در سال گذشته رسیده است.

افزایش  7درصدی آمار مستمری بگیران

وی تصریح کرد: تعداد مستمری بگیران این سازمان در استان رشد 7درصدی یافته و از 51 هزار و 83 نفر به 54 هزار و 664 نفر در پایان سال گذشته رسید.

عزیزخانی به رشد 2.6 درصدی پرداخت‌ها در بیمه بیکاری در سال 401 اشاره و تصریح کرد: آمار دریافت کنندگان بیمه بیکاری در سال گذشته 2 هزار و 515 نفر بوده که مبلغ پرداخت شده به این افراد 127 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با تاکید بر ادامه روند حمایت از تولید و فعالان این حوزه افزود: در سال گذشته بدهی‌های یک هزار و 327 واحد تولیدی و کارگاه‌ها تقسیط شد که بالغ بر 129 میلیارد تومان بوده است، ضمن اینکه با انجام 60 مورد بازدید از شرکت‌ها و کارگاه‌ها به ویژه در حوزه دانش‌بنیان انجام و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتیم و در صورت امکان مساعدت هم انجام و کلاس‌های آموزشی هم برگزار شد.

وی از اجرایی شدن و پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان از اردیبهشت ماه خبر داد و درباره جزییات این افزایش اظهار کرد: مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین نیز همزمان با حقوق اردیبهشت به بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت خواهد شد.

عزیزخانی افزود: باعنایت به مصوبه هیأت وزیران و در اجرای ماده ( 96 و ماده 111) قانون تأمین اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی همه مستمری بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می‌یابد و براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال 1401 برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین از کارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده، به میزان 27 درصدمستمری آنان در پایان اسفندماه 1401 افزایش می‌یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان افزود: همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال 1402 به میزان 21 درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه 1401 به‌علاوه مبلغ ثابت 2 میلیون و 507 هزار و 880 ریال خواهد بود.

وی با بیان اینکه به توصیه ریاست جمهوری برای کمک به معیشت بازنشستگان، در سال‌جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد، گفت: در مورد کمک هزینه عائله‌مندی افزایش 125 درصدی اعمال شده و از 407 هزار تومان به 917 هزار تومان رسیده و کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز حدود 300 درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از 105 هزار تومان به 422 هزار تومان افزایش یافته است.

عزیزخانی ادامه داد: مبلغ مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز به میزان 21 درصد افزایش یافته و مبلغ کمک هزینه مسکن از 165 هزار تومان به 200 هزار تومان و مبلغ بن مستمری بگیران از 220 هزار تومان به 266 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان از پرداخت باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول این موضوع خبر داد و گفت: مبلغ مربوط به باقیمانده متناسب‌سازی برای بازنشستگان مشمول این افزایش، از ابتدای سال جاری اعمال و پرداخت می‌شود و به‌روزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است و طی چند روز آینده احکام جدید از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی در نشانی در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد و بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت ماه خود را مطابق روال همیشگی از بیستم تا پایان ماه با لحاظ افزایش حقوق دریافت می‌کنند.

پرداخت وام قرض‌الحسنه به 2 هزار و 100 بازنشسته

وی پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان را از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در سال گذشته در استان تعداد 2هزار و 100 فقره وام 12 میلیون تومانی جمعا به مبلغ 25 میلیارد و 200 میلیون تومان به بازنشستگان استان زنجان پرداخت شد و برای سال 1402 نیز فرآیند پرداخت وام طی روزهای آینده تکمیل و پیشنهاد افزایش مبلغ وام در سال جاری نیز به هیأت مدیره و هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه ارائه شده که در صورت تصویب این پیشنهاد، مبلغ وام قرض الحسنه پرداختی به بازنشستگان از 12 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

عزیزخانی از اعزام 737 نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران طی طرح کرامت رضوی به مشهد خبر داد و افزود: سقف تعهدات سازمان در بیمه تکمیلی از 80 درصد به 120 درصدی افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در مورد شرایط فعلی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال گذشته با وجود برخی چالش‌ها با موفقیت و با اجرای کامل همه تعهدات را به انجام رساندیم و در سال جاری نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد .

وی آینده سازمان تأمین اجتماعی را امیدوارانه توصیف کرد و ادامه داد: در سازمان تأمین اجتماعی طی دو سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی با حمایت دولت مردمی سیزدهم در زمینه تأدیه بدهی به سازمان رقم خورده و بالغ بر 106 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی این سازمان که از سنوات قبل از سال 93 تا 1400 ایجاد و تأمین اجتماعی به ه عنوان اَبَربدهکار بانکی مطرح شده بود را تسویه کردیم که بی‌سابقه‌ترین تأدیه بدهی دولت به تأمین اجتماعی نیز در همین مدت اتفاق افتاد و بالغ بر 180 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی که مربوط به بدهی‌های انباشته سنوات قبل بود پرداخت شد.

عزیزخانی افزود: در بودجه سال جاری نیز جمعاً 80 هزار میلیارد تومان بابت تأدیه بدهی دولت به تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان افزود: تجربه سال گذشته نشان داد که با جهت‌گیری درست تحولی و همراهی و همگرایی حداکثری بین دولت و سازمان تأمین اجتماعی و مجلس نه تنها چالش‌های روزمره قابل رفع است، بلکه می‌توانیم با رویکرد تحولی و مدیریت مطلوب صندوق، به آینده امیدواران‌های که پیش‌بینی می‌کنیم، برسیم.

حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد برای مستمری‌بگیران

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد برای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را اجرایی کرد، تصریح کرد: حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شده و مدیرعامل سازمان در اجرای این قانون، بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ کرده است.

عزیزخانی افزود: کمک هزینه اولاد به همه فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا 19 سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی ازکارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد. 

شایان ذکر است، تاکنون به استناد بند (4 ماده 68 ) قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور بخشنامه اخیرالذکر، در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید