242846

مدیر کل تامین اجتماعی یزد:

ماهیانه ۶۰۰ میلیارد تومان مستمری بازنشستگی پرداخت می‌کنیم

دنیای معدن: مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد با بیان این که مشکلات شرکت‌ها و تحریم‌های اقتصادی به شدت بر تامین منابع این سازمان و پرداخت به بازنشستگان تاثیرگذار است، گفت: تامین اجتماعی استان یزد هر ماهه مبلغی نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان پرداخت می‌کند.

به گزارش دنیای معدن، «محمدعلی میرزایی» روز شنبه ۲۶ فروردین ماه در مراسم تکریم و معارفه رییس اداره تامین اجتماعی شهرستان مهریز با بیان اینکه تامین اجتماعی، بزرگترین سازمان بیمه‌‍گر اجتماعی است که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، افزود: حدود ۸۰ درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند به طوری که از مجموع جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان، یک میلیون و ۴۰ هزار نفر اعم از بیمه‌شدگان اجباری، کارگران ساختمانی، بازنشستگان و بازماندگان و دیگر بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه‌ای است که از بودجه دولت چیزی دریافت نمی‌کند، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی شرکت‌ها و تحریم‌ها به شدت بر سازمان تامین اجتماعی تاثیرگذار است و مشکلات عدیده‌ای بر تامین منابع این سازمکان جهت پرداخت به بازنشستگان ایجاد می‌کند.

میرزایی اضافه کرد: در استان یزد حدود ۸۰ هزار بازنشسته داریم که با خانواده‌هایشان جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر هستند و سازمان تامین اجتماعی استان هر ماهه مبلغی نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان فقط مستمری به بازنشستگان پرداخت می‌کند که در صورت پرداخت نشدن به موقع آن، مشکلات اقتصادی فراوانی برای مردم بوجود می‌آورد.

این مسئول بیان کرد: کار در تامین اجتماعی، کاری مقدس و ارزشمند است چراکه به ضعیف‌ترین و محروم‌ترین قشر جامعه یعنی قشر کارگری خدمت می‌کند.

«محمد دهقان بنادکی» فرماندار مهریز هم در این مراسم با اشاره به این که سال گذشته سال خوبی برای حوزه تامین اجتماعی و درمان بود، ابراز امیدواری کرد: امسال درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان به بهره برداری برسد و با ساختمانی در شان مردم، ارائه خدمات از طریق آن انجام گیرد.

وی با اشاره به این که بیش از ۸۷ درصد از مردم شهرستان مهریز بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: مهریز، شهری صنعتی است ولی علی‌رغم تعداد آمار افرادی برخوردار از بیمه بیکاری، برخی شرکت‌ها با کمبود نیروی کار مواجه‌اند لذا باید زمینه‌ای فراهم شود تا این افراد هم مشغول به کار شوند.

فرماندار همچنین بر پیگیری بیمه قالیبافی و خادمین مساجد شهرستان از سوی مسئولان مربوطه تاکید کرد.

در پایان این مراسم از زحمات «جلال حسنی» تجلیل و «حمیدرضا زارع بیدکی» به عنوان رئیس جدید اداره تأمین اجتماعی شهرستان مهریز معرفی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید